• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

P&S Brake Buster i.c.m. IK Foam Pro 2

Gunlock

Detailing chief
28 mrt 2019
104
85
Goedenavond allen,

Afgelopen week heb ik een flesje Brake Buster en de IK Foam Pro 2 cadeau gekregen. Ik lees en zie overal dat dit een prima combi is als je een goedwerkende velgenreiniger wil met Foam.

Ik kan alleen nergens lezen met welke tip ik bovenstaande combi moet gebruiken voor de beste resultaat.

Er zitten 3 tips bij de IK Foam. Low, medium en high Foam.

Nu is dus mijn vraag... Welke tip kan ik het beste gebruiken?
 
Dat is apart want ik heb er 3 andere kleuren tips bij... Groen, grijs en rood.

Paarse tip zit er al bij mij in, maar dat is aan de buitenkant. Intern kan je de Foam level aanpassen

Tipjes kan je in de pomp wisselen (buis aan de binnenkant)
 
Staat in de handleiding:
verschillende mengapparaten. - Het groene mengapparaat biedt een droog schuim als men de vloer die schoongemaakt moet worden niet nat wil maken. Dit mengapparaat zit in een zakje. - Het grijs mengapparaat biedt een gemiddeld schuim voor allerlei soorten werk. Dit mengapparaat zit standaard op het apparaat. - Het oranje mengapparaat biedt een vochtig schuim en dekt beter, ideaal voor het bedekken van een grotere oppervlakte (auto’s, ramen, etc). Dit mengapparaat zit in een zakje
 
Ja dat klopt moet ik even kijken welke ik in de binnenkant heb zitten.


Ik heb ook de grijze erin zitten geeft voor mij het beste foam.
 
Ik lees/hoor veel goede verhalen over deze combinatie. Brake Buster heb ik al in huis. Mijn vraag is: kun je deze reiniger rustig in de foamer laten zitten, of moet je de foamer na elk gebruik doorspoelen? Het lijkt mij nou net handig om bijv. 1L velgenreiniger aan te maken en dit dan verspreid over verschillende wasbeurten te kunnen gebruiken. Als de foamer na elk gebruik geleegd en doorgespoeld moet worden, kost het me teveel tijd.
 
Ik laat het er altijd in zitten, je kan de IK eenvoudig ontluchten zodat er iig geen druk meer op staat. En als je het echt goed doet spoel je hem door, een paar keer pompen in een emmer water oid is genoeg (maar dan nog kan je het mengsel wel in de fles laten zitten).
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb
Ik gebruik de rode tip en verhouding 1:4.
Dan loopt het schuim zachtjes en traag van de velg.
Grijze tip en 1:4 heb je scheerschuim dat heel droog is en dan gewoon van de velg glijdt. Maar het is net alsof de zeep niet in contact komt met de velg.
Verklaring… ik spray altijd de velgen vol foam. Laat 1 minuut of iets meer inwerken en dan afspuiten met hoge druk.
Daarna spuit ik nog kleine hoeveelheid product en was ik met handschoen en borstels.

Ik gebruik nooit water van de kraan. Altijd demi water. 90 cent voor 5l
 
dat moet altijd die prijs zijn. Is dat in Nederland duurder ?
Pas op. Je hebt gedemineraliseerd water en gedestilleerd water.
Gedestilleerd water is overkill. Dat is voor ziekenhuizen en apotheken (magistrale bereidingen)
Gedestilleerd water kost 8 euro per 5l bij ons in de apotheek.

Gedemineraliseerd is meer dan voldoende voor detailing. Ontdaan van kalk en mineralen.
 
Zomaar wat voorbeelden in Nederland:
Bij de Praxis in de aanbieding 5l gedemineraliseerd water 4.66 euro
Bij de Hornbach voor 5l gedestilleerd water 2.65 euro
Bij Bol.com 5l gedemineraliseerd water 17,05 euro
Bij de Gamma voor 5l gedemineraliseerd water 3.29 euro
Bij de Jumbo/Kruidvat/AH voor 5 keer 1l gedemineraliseerd water 3.75 euro
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Dan is het voor mij toch de moeite om de grens over te gaan. Er zit een Delhaize 14 min vanaf mijn woon adres. Een paar kruikjes maar eens inslaan.
 
Ik gebruik de combi ook al jaren. Heerlijk voor je reguliere wasbeurt. Je kan Brake Buster gerust in je foamer laten zitten na gebruik. Let er echter wel op dat ie de foamer ontlucht zodat de druk van de rubbers af is. Zelf hanteer ik een 1:5 verhouding met paarse nozzle/tip. Niet te dik niet te waterig.
 
  • Leuk
Reactions: Thomaso