• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Paars wolletje, na hoeveel hits weer uitspoelen?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ik heb een aantal maal met een paars wolletje gewerkt. Als je een paar hits maakt dan merk je dat het middelste deel van de pad gaat liggen. De haartjes zeg maar gaan aan elkaar plekken en aan de buitenste rand zie je amper product terwijl ik daar wel een druppel doe.
Heb er helaas zo geen foto van.
Na hoeveel hit maken jullie deze pads schoon? Met de gewone kompressor pads doe ik een halve auto en dan uitspoelen.

Na 2 hits al? Het kost me 5 minuten om de pad uit te spoelen in de emmer met snappy clean, daarna uitspoelen in emmer met gewoon water en daarna droogdraaien op de DAP,

wool light yellow zie ik zo niet in de shop staan.
Kom wel deze tegen: Monello Kompressor Heavy Cutting Pad - Paars deze lijkt me dan wat beter werken dan de paarse wollen pad die ik nu heb.

2-3 hits klopt wel hoor.
Mijn paarse wolpad is altijd heel snel schoon, emmertje lauwwarm water ernaast als je geen padwasher hebt.

Pad ff van je dap, ff kopje onder en schoon masseren, uitknijpen, droogdraaien en weer verder.
Ze hoeven ook niet 200% schoon tussen het polijsten door he, ze worden toch weer gevuld met product.
Het gaat er vnl. om dat het grofste aangekoekte product even weggespoeld word.

dat weet ik wel zekers,maar ja het is ook een compressor pad
solo light cutting pad
https://www.Carclean.com/product/Meguiars_Professional/So1o_Wool_Light_Cutting_Pad_7_inch_WWLC7_101220

Ik denk dat de Light Cut Woolpad (So1o) van Meg's bedoeld word, maar die lijkt me niet echt geschikt voor een DAP.

Mmm, doen jullie dat altijd met alle pads?
Na een paar hits ff uitspoelen?

@D-J

Ik spoel ze idd ook wel uit na een aantal hits, heb de witte, oranje tot nog toe gebruikt. Ze zijn op een gegeven moment verzadigd en dan moet ik ze wel uitspoelen.

neem aan dat binnetje deze https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/Foamed_Wool_6.5_inch_Cutting_Pad_met_centreerpen_58-4265_100745 bedoeld.

Ik zou ook na 2-3 hits reinigen maar ze niet droogdraaien op de DAP maar op een rotary. Volgens mij is dat nooit goed voor een DAPje, zonder weerstand draaien.

henriant zei:
neem aan dat binnetje deze https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/Foamed_Wool_6.5_inch_Cutting_Pad_met_centreerpen_58-4265_100745 bedoeld.
Ja die heb ik nu, maar neem aan dat die is te vergelijken met de pad die ik eerder genoemde. Tenminste lijkt me dat ik daar langer mee kan door werken zonder te spoelen.
We wonen niet ver bijelkaar, misschien een keer leuk om te meeten?

@markprinsen, ik heb nog niet de luxe van een rotary. Ik las hier meer dat mensen de pads droogdraaien op de DAP

binnitje,in het volgende pakketje naar jou doe ik er wel entje bij voor jou+je RejeX