• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads tijdens gebruik

Looney

Detailing addict
10 apr 2012
55
65
Ik heb een setje monello pads gekocht. Geel, oranje, wit, groen, zwart en de concorso.

Nu heb ik wel wat vragen voor het behoud van de pads..

Tijdens het polijsten. Ik gebruik de monello reeks. Is het raadzaam de pad voor de eerste hit even in te sprayen met quick detailer of spray and wipe?
Als ik drie of vier vlakken gepolijst, gewaxed of geglazed heb, is het dan raadzaam de pads even kort met wat dreft en flink water te spoelen. Daarna droog draaien op de dap. Of gewoon de hele auto doorgaan met 1 pad? Zo heb ik het ook altijd gedaan.

Na het polijsten de pads gewoon goed met dreft en water spoelen? en dan laten drogen?

Ook nog een aparte manier om ze te bewaren? Drogen ze niet uit als ik ze gewoon in de kast leg?
 
Vooraf een klein beetje insprayen helpt ervoor te zorgen dat het product niet in je droge pad zuigt.
Maak het niet te nat anders zit alles in de omtrek van 2 meter onder de polijst en dat krijg je verrekt lastig weer weg.

Ik zou zeker per deel de pad schoonmaken. Dit doe je het makkelijkste door de pad even onder de kraan uit te spoelen (geen dreft gebruiken !) en dan even in een handdoek plat te drukken.
Daarna de pad op de machine zetten, machine op stand 1 en dit rustig opvoeren. Als je een natte pad direct op standje 5 / 6 gaat ronddraaien dan klapt deze uit elkaar.

Als je gaat wisselen van (polijst) middel dan zou ik dreft (of spraytje APC) erbij pakken.
Als je de pads wil laten drogen dan altijd met de velcro (klitteband) naar boven leggen.
 
+1 Juffer1.

Wist niet dat je de pads droog moest draaien van stand 1 naar 5/6. Zet 'm altijd direct op standje 5.. :schaam
 
+1 voor Juffer1. Ik maak de pad's tussendoor schoon in de padwasher. Ernaast heb ik een oude emmer staan en daarin draai ik de pad's droog met opvoerende snelheid van 1 naar 5 à 6.
 
Die pads waren voor mij al sparen :lol Padwasher gaat er dus (nog) niet inkomen.

Moet zeggen dat ik een pak langer bezig ben dan hiervoor maar dat het resultaat wel veel beter is. Pads telkens schoonmaken is dus toch wel handig! Ik doe het om de 2 panelen (kleine auto corsa B) of om het paneel bij wat grotere auto of panelen.

Het gedeelte van max 40x40cm per hit vind ik wel wat lastiger. Ik doe liever een motorkap of deur in 1 keer.

Nog wel een vraag over die pads schoonmaken. Ik heb gemerkt dat met een spraytje dasty de pads binnen enkele seconde schoon zijn. Als ik ze daarna goed uitspoel met veel lauw water, kan dit dan kwaad? Zowel voor op de auto als voor de pads.

Op de auto denk ik niet omdat de dasty goed uitgespoelt wordt, maar voor de pads? Heb het nu alleen geprobeerd op de oude pads :)
 
Ik zou toch liever wel in kleinere delen werken, hoe doen jij precies een hele motorkap in 1 keer als ik vragen mag?

Na het schoonmaken van de pads, zou ik deze even 'droogdraaien' op de dap op een niet al te hoge snelheid.