• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads voor Rupes Bigfoot

EJ2NH503P

Detailing guru
14 jan 2016
671
148
37
Ik heb sinds kort 2 Rupes machines, een LHR75 Mini (3" pads) en een LHR 15 (5" pads).
Nu wil ik wat padjes bijbestellen voor beide machines, maar ik lees links en rechts dat niet alle pads even goed bestand zijn tegen het geweld van de Rupes machines met hun grote uitslag (zal waarschijnlijk vooral voor de LHR 15 gelden).
Momenteel heb ik gewoon de pads die bij de kits zitten (Rupes pads). Opzich heb ik weinig reden om voor iets anders te kiezen, maar misschien zijn er mensen die ervaring hebben met pads van andere merken en zeggen: die moet je hebben! Gaat mij dan vooral om ervaring met een Rupes machine. Hier op het forum staan genoeg ervaringen met DAP'jes, maar die zijn een stuk liever voor de pads door de kleiner uitslag.

Naast de foampads wil ik ook wat MF cuttingpads meebestellen. Welke zijn hiervoor aan te raden? Ik zie in de CC webshop MF pads van Flexipads, Meguiars en Rupes. Zit hier veel verschil tussen?

Ik las dat de MF pads niet met elke compound goed werken door het verschil in korrel type. Momenteel werk ik nog met de Rupes compounds. Werkt deze met MF pads of kan ik beter M105 of iets dergelijks mee bestellen? Ik wil die MF pads vooral hebben voor als ik auto's met een harde lak krijg of als er echt serieuze defecten in zitten. Ik weet dat de MF pad (met bijvoorbeeld de M105) een serieuze cut geeft.

Ik werk met de D300 (Cutting) en D301 (finishing wax) van Megs met de MF pads van Megs.
Die werken echt super, ook op de Rupes Mini. (ik heb wel 21mm machines)

Je hebt daar de Xtra cutting pads ook beschikbaar, daar moet je wel voorzichtig mee zijn, die zijn flinterdun ;)
Soms gebruik ik de M205 (finishing polish van Megs) met de gele pad van Rupes.(5" en 3")
Geeft mooie diepe glans vind ik.

Al vaker heb ik ze genoemd maar voor de Lhr15 vind ik deze pads echt super:
https://www.Carclean.com/product/La...Large_throw_Cutting_pad_6inch_HD_93600_103186
https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/HD_Orbital_Orange_Polishing_Pad_6inch_HD_23600_103187
Verder gebruik ik van Rupes de gele en witte pads. Waarbij ik de eerder genoemde pads favoriet zijn bij mij maar als laatste stap gebruik ik graag de Rupes wit combo.
Om te corrigeren op bv harde lakken gebruik ik graag Zwart/witte spiderpads van Scholl met S3. S20 met paarse spiderpads heb ik ook liggen.
Ik heb ook cutting ,medium en finishing pads van Scholl maar ik merk dat ik daar niet zo veel op terugval...
Op mijn Rupes mini gebruik ik allerhande pads van Scholl zowel om te corrigeren als finishing pads en Rupes zelf wanneer de blauwe en groene pads klaar zijn weet ik niet of ik ze nog zal kopen.
Ik heb mf cutting flexipads liggen maar nog niet gebruikt...

Mf pads heb ik van Buff&Shine/Chemical Guys en die corrigeren wel goed maar worden ook snel warm en dan moet ik stoppen anders zal mijn 21 ze vermoorden ben ik bang. Hetzelfde zal gelden voor de 15 vrees ik.
De Rupes mf pads was ik wel benieuwd naar maar niet iedereen die ik sprak vond deze even prettig werken dus ik heb me er niet aan gewaagd.

De lichtere pads (geel en wit) zijn prima van Rupes.. Voor zwaardere stappen gebruik ik graag de scholl spiderpad, en voor echt grof geweld vind ik de Rupes mf cutting pad ook geweldig!

De lichtere pads (geel en wit) zijn prima van Rupes.. Voor zwaardere stappen gebruik ik graag de scholl spiderpad, en voor echt grof geweld vind ik de Rupes mf cutting pad ook geweldig!
@Zluytr jij vind die blauwe mf pads wel fijn? Toen ik ging informeren naar gebruikers ervaringen kreeg ik niet alleen glorie verhalen te horen.

Laatst bewerkt:
@Ric325i ik heb laatst de 1Serie van m'n kleine neefje gedaan.. Met toch een pittig harde lak en was echt aangenaam verrast! De Rotary kon in de kast blijven liggen!

Gebruikte het in combi met Rupes blauw.

Ik heb sinds kort een BF21 en afgaande op de vele adviezen hier op het forum heb ik de Lake Country pads gekozen die @Ric325i hier adviseerd.

Ik heb 4 blauwe en 2 oranje (7")

Tot op heden vind ik deze prima. Ik merk nog geen zware slijtage op of andere rare fratsen.

Vandaag heb ik met de DAP een behoorlijke verkrachtte bumper van een Audi gedaan. Hier kon ik weinig polijsten met de BF21 doen en de DAP met Monello Foam deed ook weinig. Uiteindelijk pakte ik een oude Scholl Spiderpad (Navy?) erbij en merkte dat de correctie behoorlijk was. De bumper werd ook snel heet.

Ik zou nog een keer MF-pads willen proberen op mijn DAP om qua correctie niet enorm achter te blijven wanneer ik de BF21 niet kan gebruiken.