• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rupes Bigfoot LHR15 mark 3

Roy detail071

Detailing rookie
14 mrt 2023
4
2
Hallo,
Een klein jaar geleden heb ik een nieuwe Rupes lhr Mark 3 gekocht.
Nu merk ik de laatste weken dat de backingplate (als die rond draait) naar links draait en het pijltje op de machine naar recht staat.
En ik zeg als die draait, want tijdens het polijsten roteert de machine nauwelijks tot niet.
Iemand hoor ervaring mee? Of word het terugsturen van de machine?
 
Kun je een filmpje maken?

Vaak zet men met een viltstift een streep op de rand van de backingplate zodat je kan zien dat 'ie rond blijft draaien.
Draait 'ie niet meer, dan druk je te hard.
Een Mark III zowat stil drukken, dan moet je van goede huize komen.

Even wat filmpjes van mezelf erbij gepakt als referentie.

Een rechtsom draaiende Mark I:

En een rechtsom draaiende Mark III:
 
  • Leuk
Reactions: Roy detail071
Wel een filmpje gemaakt maar helaas te groot om te uploaden.

Met een streepje gekeken maar hij draait alleen naar links, dus de verkeerde richting.

Ik neem wel contact op met Carclean om te kijken of we dit kunnen oplossen of laten maken
 
Waarschijnlijk moet je de shroud even invetten met witte vaseline (dacht ik). Dat is de rubberen afdichtingring van de machine tegen de backing plate aan. Of je kunt de spacer mod uitvoeren. Dan loopt de backing plate niet meer tegen deze shroud aan.