• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rupes LHR15 Mark 3 - toerental probleem

Gauthierdep

Detailing rookie
20 apr 2022
6
15
Beste leden

Een maand geleden heb ik een Rupes LHR15 Mark 3 bestelt en gelijk gaan gebruiken, na 2 auto's polijsten had ik al een probleem.
Het toertal blijft constant staan op (naar mijn gevoel 6), terwijl het wieltje met de cijfers verdraait kon worden van 1-6, zonder verschil.
Het voelde wel zwaarder om het wieltje te verduwen...

Machine terug opgestuurd, geld terug ontvangen doordat de service van het desbetreffende bedrijf op weinig trok (naam laten we achterwege) en ik bij een ander bedrijf wou bestellen.
Een nieuwe Mark 3 besteld via Carclean en gelijk een wagen volledig gepolijst.
De machine lag dan een week stil op zijn kunstofhoudertjes op zijn rug, ik begin vandaag opnieuw om te polijsten en ik voel dat het wieltje van het toerental opnieuw heel zwaar is.
Bij het aanleggen van de machine op stand 1 gaat hij opnieuw naar maximum toerental, hetzelfde probleem...

Zijn er mensen onder jullie die ervaring hebben met dit probleem?
Hiervoor polierde ik vaak met een DAP en eigenlijk nooit echt een probleem gehad hiermee, de Rupes ligt ook mooi op een bank dus zou eigenlijk niet weten hoe dit komt..

Alvast bedankt voor de hulp!

Gauthier
 
Dit is echt zeer vreemd. 2 verschillende polijstmachines die nieuw zijn die beide hetzelfde probleem hebben. Ik heb geen Rupes, maar mijn maat heeft dezelfde als de uwe...Ik vind ze niet de meerprijs waard, en dan worden ze nog geleverd in een kale kartonnen doos zonder iets. Wat een verschil met de Dap Evo die met een zeer mooie en ruime tas geleverd wordt. Als je dan toch een grote uitslag wil kan je ook voor de Dap Evo Plus gaan.

Hopelijk veel succes verder, ik ben er zeker van dat CarClean u zeer goed zal verder helpen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Tot twee keer hetzelfde probleem met verschillende exemplaren van hetzelfde apparaat, naar mijn mening zijn er maar twee logische mogelijkheden:
- er is een serie in omloop met probleem in het apparaat
- de gebruiker doet iets stelselmatig verkeerd waardoor het probleem ontstaat.
Geen idee waar het fout gaat, maar dit kan geen toeval zijn.
 
Wauw, is hier een zo lang geen reactie op geweest? Ik neem aan dat je Carclean hebt gecontacteerd en dat dit, zoals altijd indien nodig, netjes is opgelost? @Dibbuz

Rupes levert mooie machines en ikzelf ervaar wel degelijk een verschil in ervaring, kwaliteit, etc. Maar daar zit ook een persoonlijke voorkeur bij. (Waarom een Ferrari rijden als een ouwe Panda je ook van A naar B brengt - verhaal)

Inderdaad, tweemaal hetzelfde probleem is tamelijk opvallend en ook erg specifiek. Mijn eerste gedachte hierbij zou ook gaan naar 'de gebruiker', maar daar kan Carclean je meer over vertellen als zij hun service verlenen.
 
  • Leuk
Reactions: Pter