• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rupes LHR15 Mark 2/3 VS Rupes Duetto

Esmid

Detailing guru
22 mei 2019
215
138
Groningen
Goedendag,

Ik vroeg mij af of er hier ook mensen zijn die ervaring hebben met beide machines?

Mijn vragen hierbij zijn, zijn deze machines te vergelijken met elkaar qua gebruik/kwaliteit/correct kracht?

Naast het model/uitslag en triggers etc wat natuurlijk te zien is maar puur als het gaat om gebruik?

Ben er heel benieuwd naar of mensen deze beide machines in gebruik hebben.

Alvast bedankt.
 
Hey Esmid :D

Ik heb ze beide mogen gebruiken (momenteel alleen een BF21 van Rupes) en beide voelen gewoon goed qua kwaliteit.

De Duetto is compacter en heeft 12mm uitslag, de 15 is wat groter en heeft 15mm uitslag. In dit geval is het dus het beetje meer correctie + finishing door de grotere uitslag.

Ik vond het verschil tussen de machines niet zo bijzonder en dat komt omdat beide een grotere uitslag hebben als bijv. een DAP. Met beide kreeg ik voor elkaar wat ik wilde.

Ik hoop dat iemand zich hier meld om je meer te kunnen vertellen.
 
  • Leuk
Reactions: Esmid
@Esmid ,ik heb de 21mk2 ,15mk2 ,Duetto en Flex mini.
Mijn favo machine blijft de 21mk2 icm de flex mini en dat heeft ook te maken met de afmetingen van de plaatdelen van mijn auto.
15mk2 heeft iets minder last van pad stall dan de Duetto en zal wellicht iets beter corrigeren maar ik id de Duetto een mooiere balans hebben en juist de compacte behuizing vind ik erg prettig om mee te werken.
Zeker op kleinere auto’s grijp ik graag naar de Duetto (de mijne is ondertussen met washer mod).
Wat voor auto heb jij? Of wat voor soort auto’s wil je gaan doen?
 
  • Leuk
Reactions: Esmid
Top, bedankt voor je reactie.

Over het algemeen doe ik meer kleinere auto's als grotere enkel ben ik naast een rupes mini opzoek naar een nieuwe goede allround machine.

Zodoende dat ik twijfel tussen deze 2.
 
1567191342616.jpeg
1567191342616.jpeg

Kijk met dit soort deurpanelen (als vb een Astra) is een Duetto handiger maar over het algemeen (panelen zonder trims enz) kun je ook met een grotere uitslag prima te doen. Wat ik zo prettig vind aan de Duetto is de compacte behuizing en het iets lichtere gewicht daar is erg lekker mee te werken omdat ik em wat wendbaarder vind.
In de praktijk gebruik ik mijn 15mk2 het minst ,daar waar je met een 21 niet terecht kan kun je dan vaak ook geen 15 gebruiken.
Maar goed het blijft allemaal persoonlijke voorkeur.
 
  • Leuk
Reactions: Altos en Esmid
Nou ik heb de keus gemaakt en heb een Duetto mogen ontvangen. Ook met de gedachte om als volgend gezinsuitbreiding een LHR21. Denk dat ik voor mijn toepassingen geen slechte keus heb gemaakt. Ga hem van de week voor het eerst begruiken op een kleine peugeot 107 dus ben even heel benieuwd.