• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

pads zonder ontvetter schoonmaken.

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
274
85
Hallo,

Ik weet dat er al een aantal topics zijn maar ik zit met het volgende:

Vandaag mijn auto voor het eerst gepolijst. Daarbij heb ik 2 pads en een aantal microfiber doeken gebruikt. Ik wil ze vanavond nog schoonmaken maar heb alleen geen dasty of ontvetter in huis. Kan het eventueel ook alleen in de micro restorer en daarna uitspoelen met warm water? Of eerst inspuiten met apc, daarna uitspoelen en vervolgens in de restorer? Neem aan bijvoorbeeld afwasmiddel van de lidl geen optie is..

Hoor het graag!!

Er is al veel over geschreven dus ik zou gebruik maken van de zoekfunctie. In ieder geval nooit dasty gebruiken aangezien dit het velcro kan aantasten. Gevolg daarvan is dat je dus een pad hebt waar het velcro vanaf ligt. Ik spray de pads zelf altijd in met apc 1:10 en was ze dan meerdere malen uit met water, en herhaal dit indien nodig.

oke dus enkele malen insprayen met apc. Geld dit ook voor de doeken? En moet ik ze laten weken in de restorer of puur erin/eruit?

Restorer heeft tijd nodig om de vervuiling aan te pakken
Nachtje weken geeft een geweldig resultaat, daarna in een kort wasprogramma

ik heb de pads en een handpad van te voren uitgespoeld en met apcbehandeld. Daarna de pads samen met de doeken in een emmer restorer { 30 ml} gedaan. Viel mij op dat het water meteen een gele kleur kreeg van wat residu en stof. Deze laat ik tot morgenvroeg weken waarna ze verdwijnen in een spoel en centrifugeer programma. Hoop dat dit voldoende is!

Brian;327397 zei:
met de hogedruk reiniger er voorzichtig over kan ook, of in een sopje in de wasbak.

Hoe doe je dat dan zonder dat ze door de hele straat vliegen?

Zelf spray ik ze in met APC en vervolgens goed uitspoelen. Nadien mee wassen met de doeken of laten weken in de Micro Restore en dan op het korte programma.

Alle bovengenoemde middellen zijn ontvetters,afwasmiddel is er 1 van,net zoals apc en micro restore. Allemaal ontvettende eigenschappen. Zonder deze eigenschappen krijg je je pads niet schoon.

@Jeroen, er is wel een verschil tussen ontvettende eigenschap en een product als Dasty, wat heel wat aggresiever is dan bijvoorbeeld APC 1:10.

Is inderdaad ook zo. Wat ik mij eigenlijk afvraag is: Iedereen weet en zegt dat die dasty aggresief is maar tergelijke tijd de aggresieve apc verdunt met water? Waarom dasty ook niet verdunnen tot de gewenste en veilige schoonmaak kracht? Onverdunde apc kan net zo schadelijk zijn hoor.

voor mij is het de eerste keer dus het is ook een leer moment. Mochten de verhoudingen te sterk zijn is het de volgende keer gewoon aanpassen. Wel heb ik in mijn enthousiasme niet gewassen doeken bij de pads gedaan waardoor mijn nieuwe witte 4'' pad nu groen is. Dus het hele riedeltje maar overnieuw gedaan.

Aldoende leert men.

Schroom je niet,mijn witte pads hebben nu ook een andere kleur,droogdoek idem. Durf te stellen dat 80% van de leden hier verkleurde doeken en pads hebben. De werking is er niet minder om overigens.

Hoe zit het met de dodo juice fingermitts? Vandaag de purple haze aangebracht dus logisch dat ze paars worden. Moet ik dat ook eerst even met apc in spuiten en dan laten weken in warm water of er gewoon helemaal niks aan doen en laten uitharden? zijn wel hand gestikt dus weet niet wat een centrifuge oid hiermee doet.

yorick;327399 zei:
Er is al veel over geschreven dus ik zou gebruik maken van de zoekfunctie. In ieder geval nooit dasty gebruiken aangezien dit het velcro kan aantasten. Gevolg daarvan is dat je dus een pad hebt waar het velcro vanaf ligt. Ik spray de pads zelf altijd in met apc 1:10 en was ze dan meerdere malen uit met water, en herhaal dit indien nodig.

Ik gebruik pure dasty al jaren, werkt veruit het beste.

Of je pad er minder lang van mee gaat betwijfel ik. Ik hoef bijna nooit nieuwe pads te kopen terwijl ik ze toch regelmatig gebruik.

Jeroen Merlijn;327446 zei:
Is inderdaad ook zo. Wat ik mij eigenlijk afvraag is: Iedereen weet en zegt dat die dasty aggresief is maar tergelijke tijd de aggresieve apc verdunt met water? Waarom dasty ook niet verdunnen tot de gewenste en veilige schoonmaak kracht? Onverdunde apc kan net zo schadelijk zijn hoor.

Goede vraag, persoonlijk dit nooit zo geprobeerd. Ik vraag me alleen af hoe je het zou kunnen "meten" of de verhouding goed is. Stof om over na te denken!