• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Parkeer-/schampschade herstellen Fiat 500

JS0603

Detailing rookie
13 okt 2015
64
10
33
Twee weken terug heeft er iemand heel fijn tegen de zijkant van onze Fiat 500 aan gezeten..:no
Ik gok op een busje/vrachtwagen of iets dergelijks, dat is de charme van in het centrum wonen.

Het gevolg was een hoop zilveren lak, krassen en een beste deuk in/op de wielkas links achter. Omdat de boel zo opvallend beschadigd was en om de kou voor te zijn, kreeg ik natuurlijk direct de kriebels en ben ik met een spoed polijstbeurtje begonnen.

Het slagveld zag er als volgt uit.
conv_3201.webp

conv_3202.webp

Tijdens het wassen was de deuk helaas goed zichtbaar.. behoorlijk diep dus.
conv_3203.webp

Na een was- en kleibeurt ben ik aan de slag gegaan met mijn geliefde DAP900 om wat correctie te krijgen.
en aantal diepe krassen heb ik aangepakt met Monello Veloce op Oranje en met veel geduld kreeg ik de boel weer strakker, daarna afgebouwd tot Finale op wit.

Best een net resultaat, alleen zonde van de goed zichtbare deuk.. Hier zal toch echt een plaatwerker naar moeten kijken.
conv_3204.webp

conv_3205.webp

Als laatste heb ik het paneel weer beschermd met Dodo Juice Hard Candy, de eerste keer dat ik een hardere wax heb gebruikt. Zowel de geur en de beading uit dit potje zijn zeer lekker!

De meeste krassen zijn goed gecorrigeerd, op enkele krassen na die door de lak heen zaten. Deze wil ik t.z.t. gaan vullen, wetsanden en polijsten. Dit ga ik echter eerst een keertje testen op wat plekjes op mijn (wat oudere) Astra.

Voor nu weer de groeten!

Bijlagen

• conv_3200.webp
    conv_3200.webp
    112,2 KB · Weergaven: 209
Ziet er weer een stuk beter uit! Ik kan er altijd zo kwaad over worden als mensen schade maken en niets laten weten ]-0

Asociaal inderdaad!]-0
En gezien de schade is het bijna onmogelijk dat de andere "bestuurder/ster" dat niet gevoeld heeft...

Helaas geen incidenteel geval...

Ja.. dat dacht ik precies hetzelfde.. Een licht schaafgevalletje kunnen mensen nog eens 'onopgemerkt' voorbij gaan:-"
Maar dit is toch een flinke deuk in het plaatwerk (boven de wielkast ook nog, dus zal een hoog apparaat geweest zijn..), dus dat had toch wel voelbaar moeten zijn..:no

Psies!
Ongelukje kan gebeuren, maar ben dan gewoon eerlijk en zadel iemand anders niet op met schade waar hij niks aan kan doen.
Laat gewoon een briefje achter en handel het netjes af...

Volvorijdertje, haha helemaal waar! Ze zijn vorige week verwisseld met de winter set en worden vervangen voor ze er aankomende zomer weer op gaan.