• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Partytent of iets anders voor schaduw

EJ2NH503P

Detailing guru
14 jan 2016
671
148
35
Ik heb het probleem dat ik niet over een grote garage beschik om mijn detail-klusjes in te doen. Helaas staat op de oprit tot ca. 13:00 vol de zon. Nu ben ik vast niet de enige die hier last van heeft. Wat doen jullie om in de schaduw te werken? Een flinke partytent of iets anders?
 
Ook ik heb mijn detail-plek op de oprit, gelukkig ligt die aan de noordkant van de woning dus sta grotendeels in de schaduw van het huis, echter:
wat mijn eigen auto's betreft neem ik die onderhanden op bewolkte dagen.
Voor "klanten"-auto's (familie, buren, bekenden) heb ik eventueel een partytent van 3x3 mtr.
Hieronder past een wagen die langer is dan 3 mtr. uiteraard niet in z'n geheel, dus een paar keer de wagen iets verplaatsen.

img_9087-jpg.85032.jpg
 
Ik ben ook aan het kijken naar een partytent. Maar dan een van 3 bij 6 meter + zijwanden. Omdat ik de auto's in de Cancoat wil zetten.

Iemand tips? Ervaring met een bepaalde tent...
 
Dat is een flinke tent. Het nadeel vind ik dat het je wel wat tijd kost om zo'n ding op te bouwen en dat is voor mij een reden om er sowieso niet aan te beginnen:rolleyes:
Dat is wel een nadeel inderdaad.
Maar de auto's worden dan toch volledig gedaan, dus zal de tent per auto ongeveer 2 dagen blijven staan.

Je hebt ook wel die easy setup tenten. Maar die lijken me niet zo stevig, en vaak zitten hier geen zijwanden bij.
 
Je hebt ook wel die easy setup tenten. Maar die lijken me niet zo stevig, en vaak zitten hier geen zijwanden bij.

Mocht iemand gaan kijken naar een goede partytent;

Het principe EASY-UP word gebruikt voor alle tenten met zo'n systeem. Dit soort tenten heb je al voor een paar tientjes en dan een paar tientjes erbij voor zijwanden (met/zonder ramen) en een regenkap.

Ik heb momenteel bovenstaande en dan merk je dat de kwaliteit op zich wel prima is. Het ''skelet'' is best stevig, is redelijk makkelijk om alleen binnen no-time op te zetten, maar de stof is nogal dun en er moet apart een regenzeil overheen gezet worden.

De écht EZup tenten beginnen in een wat hogere prijsklasse, maar dan heb je ook wat. (Let dus op het merk en de verwarring van de naam) Deze tenten zijn ook zwaarder en solider gebouwd. Opzetten én in elkaar vouwen kan in je eentje. (Poten uit elkaar, in het midden gaan staan en omhoog duwen; Klaar) Zet zo'n tent vast met haringen en hij kan hele beste windstoten aan. :p
 
Denk ook van een partytent aan te schaffen. Oprit ligt zuidgericht.
Probleem bij mij is de wind. Hoe zou de tent vastgezet of verzwaard kunnen worden? Liefst zonder schade aan mijn oprit
 
Zoals Quantoxx ook al aangeeft, met haringen werkt perfect. Op het werk staan soms ook voor een BBQ twee partytenten gekoppeld. Met tie-raps de aangrenzende poten van de andere tent aan elkaar zetten, en in de elke poot zitten gaatjes van zo'n 5 mm doorsnee, daar de haring door heen jassen zodat de voet niet kan schuiven en niet naar boven kan. Die hebben al een paar keer windkracht 4-5 doorstaan zonder problemen.

Plaatje van zo'n tentharing:
8713899021552.jpg
 
Jup, haringen in de poot is meer als voldoende. Wel belangrijk is dat je dan geen slechte kwaliteit tent hebt, anders vliegt dan misschien niet weg, maar vervorm als een malle! :p

De T-haringen, zo noem ik ze nu maar even, kan je dus tussen klinkers/tegels slaan en dan druk je de ze niet kapot/open. :D
 
Vandaag bij de action zien liggen.
Leuk voor een verjaardag o.i.d. maar zou er niet gauw voor 2 dagen de auto eronder zetten
23d4c7639eb2bfc7e83aac449d8ba001.jpg
9ec849d44f4199f5f080cb93040e341c.jpg
 
Hij is merkloos... ik ben er nog steeds erg tevreden mee. Was niet zo duur als een officiële easy up.
Als je zoekt op: Easy up 3x6m grijs 30mm (aluminium buizen) semi prof partytent
Dan vind je hem geheid. Niet bij Bol.com, want die vragen teveel...
Als er een easy up van 4x6 zou bestaan zou ik je die adviseren... ik heb in de breedte eigenlijk te kort .
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Even een heads-up voor de Easy-up Tent - zoekers: De constructie zoals iedereen ze wel kent is ''Easy Up''. Deze tenten worden door Jan-en-Alleman verkocht van €19,95 tot enkele honderden.

Als je hele dure tegenkomt, dan zal dit hoogstwaarschijnlijk een tent zijn van het merk ''EZ-up'' en dat zijn hele goede tenten, maar ook met serieuze prijzen.