• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

pb bug squash/citrus power van auto finnesse

bmwhans

Detailing addict
13 mrt 2011
100
65
zijn bovenstaande produkten slecht voor de waxlaag?
zou de citrus power ook te verdunnen zijn?
heeft het echt veel zin om de auto hiermee in te spuiten voor het wassen,hij is wel erg vies nu.
gr hans

Bug Squash heb ik nog niet gebruikt maar de Citrus Power wel. Deze is veilig voor de waxlaag, mijn 2 maanden oude laag Spirit wax zit er nog prima op na de Citrus Power.

Er zijn op youtube ook diverse filmpjes van de Citrus Power in actie te vinden, check it out! Het heeft zeker wel zin om dit product als pre-wash te gebruiken. Je bent dan het grootste gedeelte van de vervuiling kwijt voordat je met de washmit aan de slag gaat en dus minder kans op krassen. Ik zou het product niet verdunnen, dat gaat te kosten van de reinigingsvermogen.

Bug Squash werkt erg goed maar is niet best voor de waxlaag.
Kan me niet voorstellen dat citrus power niets doet met de waxlaag, kijken of we daar een keer een testje mee kunnen doen.

Gisteren de auto ook gewassen! Hij is voorzien van een autofinesse toughcoat laag. Eerst auto ingespoten met citrus power van autofinesse om alle wintertoestanden te verwijderen. Na het afspuiten was 90% van het vuil verdwenen en het water op de wagen verdween nog steeds pijlsnel!! Citruspower laat de beschermlaag op uw wagen zo goed als onaangeroerd volgens mij! Vind het een zaligheid om mee te werken en zeker na dit gure winterweer!

Je kan het direct op een vuile auto aanbrengen maar persoonlijk spoel ik de losse vervuiling graag af. Vernevel het product op de vervuilde delen en dan het product z'n werk laten doen. Je kunt Citrus Power redelijk zuinig gebruiken.

Hoe lang je het moet laten zitten hangt af van de situatie, in de zomer zal het bijvoorbeeld sneller opdrogen en dat wil je natuurlijk niet. Is het ijskoud zoals nu buiten dan laat ik het product een minuut of 2/3 z'n werk doen.

Het voordeel net als foamen is dat je zonder wrijving aardig wat vervuiling van je wagen af weet te halen, weer minder kans op krassen :ja

Is dit product dan niet overbodig als je ook foam als pre-wash kan gebruiken? :-/
Het is natuurlijk wel een super product voor dorpels etc. waar het foam niet bij kan komen.

bs zei:
Is dit product dan niet overbodig als je ook foam als pre-wash kan gebruiken? :-/
Er zijn maar weinig foams die ook teer gaan verwijderen/losweken, terwijl de Citrus Power dit wel kan. Dat is volgens mij de meerwaarde, zeker omdat beweerd wordt dat de waxlaag minimaal aangetast wordt. Denk dus niet dat je dit elke week als pre-wash gaat gebruiken (zeker niet als je kijkt naar de prijs ;) ), maar af en toe voor de onderzijde lijkt me wel een goede optie.

Als je het zo bekijkt zal ik hem ook eens aanschaffen! :-)^
Ik wil ook niet altijd mijn hd erbij pakken.

Vandaag de Citrus Power weer gebruikt op de A6 en wat foto's getrokken om het verschil mooi weer te geven. :-b

1. Before
IMG_2571.webp

2. Citrus Power in actie
IMG_2582.webp

3. 50/50 resultaat nadat ik de lak afgespoten heb met een HD. Ik ben nog 20 minuten bezig geweest om de vervuilde kant droog te krijgen, de onderkant is nog wat vochtig. Ik denk dat het verschil wel duidelijk te zien is.
IMG_2627.webp

Conclusie?
Erg fijn product en volgens mij in deze tijden ideaal om zout en rotzooi van het sneeuw te verwijderen. Het voordeel is dat je geen fysiek contact heb met de lak en deze toch aardig schoon wordt. Dat kan de kans op swirls of marring weer verkleinen. De Spirit wax die ik op de lak had had nog meer dan prachtige beading en snelle sheeting na de wash met Citrus Power

Ik ben erg blij dat ik de 1l variant besteld heb, alleen nog wachten totdat hij binnenkomt. Hoeveel vebruik je nu van dit spul Skybump ?

Verbruik is toch wel aardig hoor, zeg 150 tot 200ML als ik goed rondom de A6 geweest ben. Dat is dan exclusief dak, motorkap en ruiten want die zijn bij mij meestal niet zo ranzig.

Ik hoop dat er nog een versie als concentraat van uit gaan komen, dat lijkt mij gunstiger in diverse opzichten :ja

Ja, dan is dat het grootste probleem bij het product. Moet ik nog vaak mijn HD+foam erbij pakken en dit gewoon op de meest vuile plaatsen spuiten op het lakwerk.