• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pb Bug Squatsh voor Teer?

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Hey iedereen,

Ik ben op zoek naar een 'veilige' manier om wat teer te verwijderen...

Ik ga (wegens persoonlijke redenen - hond moet operatie van +- 1500€ ondergaan) wat wash en waxen moeten doen.
Normaal polijst ik steeds maar met het weer en geen binnenplaats is dit geen optie momenteel.

Ik zou dus graag
- foamen met een goede pre-wash (ala Nanolex pre-wash wegens zijn serieuse reinigingskracht)
-innevelen met Monello Non-ferro voor de chemische reinigen (kleien ga ik niet doen omdat hier toch altijd wat kans is op marring)
- een lichte teer behandeling te doen. (normaal gebruik ik echte teerverwijderaars als Gyeon Tar, AF oblitar) maar heb hier in het verleden als eens vlekken gekregen op de lak wat ik moest weg polijsten) vermoedelijk ooit herspoten wagens of fouten in de lak...

Nu wilde ik hiervoor de bugsquatch puur gaan gebruiken.
Deze is een stuk milder (niet alles moet weg te krijgen zijn, maar een zo proper mogelijk resultaat)

- wassen met een goede glansshampoo
- Een spray en rinse sealant voor een snelle bescherming.


Heeft iemand dit al gebruikt voor deze doeleinde?

Grtzzz

En BEDANKT !
 
Waarom zou je een teerverwijderaar gebruiken bij een wash & wax? Alleen als er echt veel teer op zit zou ik het overwegen. Vaak blijft er toch een laagje achter wat je weg moet halen met warm water.

Ik denk dat men meer heeft dat je wat extra tijd steekt in schone ruiten o.i.d. dan een beetje teer verwijdering.
 
Okay, eerlijk en eigenlijk goed antwoord.

Ik wilde maar iets extra doen. Maar goeie tip !

Thanks Dibbuz
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz