• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB EXP Pure Sealant en PB Natty's paste waxe VS Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 en NXT shampo

StudioCitroen

Detailing rookie
7 jan 2013
17
0
Onlangs heb ik een nieuwe auto gekocht (zwarte KIA rio) en ik wil hem natuurlijk goed verzorgen. :)

Ik heb al wat spullen aangeschaft, en ben alvast weer aan het kijken naar een volgende stap voor als het spul op is.

Ik dacht in eerste instantie om de Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 aan te schaffen met bijbehorende shampoo. Maar me nog wat meer verdiept te hebben ben ik er achter gekomen dat de wax niet helemaal een pure wax is. Dus denk ik er aan om Poorboys EXP Pure Sealant en PB Natty's paste wax aan te schaffen ipv Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0.

Wat denken jullie dat een betere aanschaf is?
 
Ik zou voor de combi EXP-Natty gaan. Volgens mij bevatte de Nxt ook cleaners en is het meer een AIO product (kan het missen)

De exp heeft zich al bewezen in standtijd en de geur van de natty blue is ook de moeite waard;) Een goede combi.
 
Minimaal een uur wachten,ook wel afhankelijk van wat je er op smeert. Niet alles van Meguiar's is van goede kwaliteit,er zijn betere merken vind ik.
 
Dus als ik eerst een laag EXP aanbreng, en uur later een laag Natty's heb ik een nog betere bescherming en een nog betere glans? Normaal zou je toch of EXP doen of Natty's?
 
95% van de glans haal je uit de voorbereiding. Dus een swirl vrije en super schone gladde lak. Polijsten dus. Bij een nieuwe auto zou kleien ook kunnen volstaan.

EXP en Natty kan je inderdaad alleen gebruiken,vele doen eerst de sealent(EXP) en als kers op de taart,aftoppen met wax (Natty) En sealent heeft doorgaans een langere standtijd.
 
OK! Ik ga me nog even verdiepen, maar ik denk dat het wel een aanrader is! Wat is eigenlijk het verschil tussen de vloeibare versie en de paste versie van Natty's? Welke is beter ?


Zijn er nog andere mensen met goede ervaringen?
 
ik zou ook kiezen voor de Ex-P en daarna Natty's. Ik denk ook dat dit voor een langere bescherming zal zorgen, plus Natty's is een pure wax die je bijv ook over een glaze kan zetten.

eerst Ex-P, 24 uur wachten, daarna de wax.

Het verschil tussen de vaste en vloeibare variant is o.a. dat de vloeibare variant makkelijker te gebruiken is als je met een grotere pad machinaal wilt waxen.
 
Oeps =-o Ik begrijp dus dat het beter is om eerst de EX-P aan te brengen en daarna de Natty... Ik heb het altijd andersom gedaan
 
Wat denk je van de dodo juice purple haze of blue velvet PRO? S een combinatie van sealent én wax.

2 vliegen in 1 klap en daarbij is de standtijd volgens mij langer dan de poorboys.
 
Standtijd van de EX-P is ong 4-5 maanden, daar zal de Dodo niet ver van af liggen.

Maar ik ga eens tegendraads advies geven: als je wagen niet goed gepolijst is, is de NXT mooier qua glans en swirlverhulling, zeker op een donkere wagen, maar wel niet zo duurzaam.

Dus is je voorbereiding goed geweest, kies dan de EX-P/Natty's of Dodo, is deze minder goed geweest kies dan de Meguiar's NXT óf zet nog een glaze onder je sealant (Blackhole/White Diamond.)
 
Okay, dan ga ik wel voor de harde variant van Natty's!

McShine bedankt voor tip, mijn voorbereiding is denk nog niet zo goed, maar die moet wel goed worden! Blackhole stond ook op mijn verlanglijst. De EX-P moet 24 uur uitharden, maar ik heb niet de beschikking over een overdekte plaats, kan ik gewoon op een droge dag de EX-P aanbrengen, dan 24 uur later weer even snel wassen, en dan waxen?

Welk polijst middel zouden jullie eventueel hierbij aanbevelen? en welke polijstpad?
 
Lees anders ook even dit topic door; https://forum.Carclean.com/cc_postst5923/Volledig-exterieur-stappenplan-handmatig--met-video-s.aspx
 
jep, die had ik al doorgelezen. :) Denk dat ik dan voor een SSR1 of 2 ga als polijstmiddel, zijn jullie ervaringen daar goed mee?