• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 = Sealant??

Rob_accord

Detailing rookie
31 jul 2009
39
0
Ik begrijp het een en het ander niet,... :confused:
Het begrip sealant:

"Een sealant is een synthetische wax en kenmerkt zich door een uitzonderlijk gebruiksgemak en duurzaamheid. Een sealant beschermt tot drie keer langer dan een traditionele wax.
De sealant kan gebruikt worden als eindbescherming, maar wordt regelmatig gebruikt om 'getopt' te worden met een wax. Waxen worden beter gewaardeerd voor hun glans en zo combineer je het beste van de twee producten met elkaar."

naar mijn mening blijven andere waxen (nl. Collinite waxen) langer zitten dan de NXT 2.0, dus duurzaamheid??

Wat betekend sealant eigenlijk,?...
Moet het een synthetische wax zijn om een sealent te zijn? :weetniet

Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 en daarna toppen met Collinite 915 zou dus een goede combo kunnen zijn,...
sedert ik Carclean ken blijven de meeste van mijn Meguiars spullen onaangeroerd, behalve de klei. iemand hier ervaringen mee?

Thx ;)
 
Een sealent is een chemisch product, er zitten dus nauwelijks tot geen natuurlijke grondstoffen zoals carnauba in.

Dat de Collinite waxen een langere standtijd hebben, dat klopt omdat er carnauba in zit :ja
Dus de Collinite waxen zijn géén sealents, maar carnaubawaxen. ;)

En het is een degelijke voorbereiding die de standtijd bepaald, niet een wax. Je kan wel een dure (carnauba)wax op een smerige wagen aanbrengen, maar deze zal nooit en te nimmer even lang houden als op een auto die grondig aangepakt is (5 stappenplan).
 
Het antwoord is reeds gegeven!

Wat ik wel wil meegeven is dat M16 en Collinite carnauba wax soorten zijn die verder geen reinigende bestandelen (polijstkorrel) hebben en oof geen swirl verhullende bestandelen(fillers). Ze geven een geweldige glans en goede bescherming en beading (Collinite heeft een langere duurzaamhied dan M16). De NXT 2.0 heeft deze zaken wel in zich. Ik vind dat je NXT dus heel goed als eerste laag kunt gebruiken vanwege de verhullende eigenschappen en het heeft ook nog een licht cleanende werking. Als je hierover een M16 of Collinite zet (of een andere pure wax) dan krijg je een geweldig resultaat.

En als je de beperkte duurzaamheid van NXT geen probleem vindt (omdat je het leuk vind om je auto in de wax te zetten en dat bv om de maand doet) dan is NXT een uitstekend product.

Wat ik wel eent egenstrijdigheid vindt is dat sealants vaak als duurzaam worden aangemerkt (twwe tot driemaal zo duurzaam als een gewone wax) terwijl alle ervaringen op dit forum aangeven dat juist de carnauba wax soorten veel duurzamer zijn. En dat is ook mijn ervaring. NXT is wel weer easy on easy off. En dat zijn de traditionele waxen niet altijd. Die hebben vaak een 'gebruiksaanwijzing'. M16 moet je bijvoorbeeld heel kort laten curen. En de collinite 915 is een goede om paneel voor paneel te doen. Mag iets langer curen maar ook weer niet te lang anders krijg je spierballen.

Groeten GdV
 
GdV42 zei:
Wat ik wel eent egenstrijdigheid vindt is dat sealants vaak als duurzaam worden aangemerkt (twwe tot driemaal zo duurzaam als een gewone wax)

Het gaat meestal dan over de NXT wax.

Ik kan je op een presenteerblaadje meegeven en vele forumleden zullen het ermee eens zijn, dat de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealent een topper van een sealent is.

Deze een dag later aftoppen met De Wolfgang Fuzion = :heart_eyes:
 
:heart_eyes: wolfgang sealant:heart_eyes:

en voor de prijs hoef je het echt neit te laten..
je kan zo enorm veel auto's doen uit een flesje..

ik heb al meerdere malen hier gezegd: ik snap niet dat niet iedereen hem heeft
 
JAAAAA Daar noem je er dan wel een! En die kost natuurlijk wel 8 euro duurder. Alhoewel het net zo duur is als een collinite 915 en dat is niet exeptioneel. Zal hem eens aanschaffen en uitproberen. Is hij goed aan te brengen met de DAP? Ik neem aan dat je de hele auto in één keer in de wolfgang kan zetten? uurtje curen? en dan uitwrijven?

Zijn er nog meer sealants die de moeite van het entousiast worden waard zijn?

Groeten GdV
 
Hoe weet je dat eigenlijk? En met een slechte wax eroverheen, is de standtijd van EXP dan nog steeds lang? :-"

Ik bedoel.. "turtle wax sealant werkt echt maandenlang, met collinite 476 eroverheen heb ik superlang standtijd":D , werkt de sealant dan lang? Of de wax? en hoe weet je dan precies wanneer de ene op is en de ander nog over? :weetniet De mogelijkheid is er natuurlijk ook dat de Collinite 4 maanden houdt, maar dat de "valma sealant" na een week al weg is.

Ik gebruik zelf Jetseal en ben er wel tevreden over. Niet echt de duurzaamste (ik schat op 4-6 weken goede beading en sheeting), maar laat wel een erg gladde laklaag achter en is makkelijk aan te brengen (na 20 minuten volledig gecured en kan de volgende laag er dus op).
Sealants waar ik toch wel benieuwd naar ben:
Opti-Seal: vanwege het gebruiksgemak. Wipe On, Walk Away. Dus geen curen, hazen, buffen, nawrijven, etc. Het middel "verdampt?" en laat een sealant laag achter. Blamm heeft het en gebruikt het voor z'n velgen. Ik ben benieuwd hoe het hem bevalt.

G Techniq's C1, alleen beschikbaar voor "pro's", laat een fysieke laag achter en als je het niet goed aanbrengt moet je het eraf wetsanden. =-o
 
Ik kan mij helemaal vinden in de logica van GMToyota !!

Wat zegt het dat de standtijd van een sealant lang is als je er een wax overheen zet? Helemaal niets. Het zegt hooguit iets over die wax! En dan nog iets, hier wordt altijd de mening verkondigd dat om de maximale duurzaamheid voor een wax te halen het belangrijk is het oppervlak voor te bereiden. Dus wassen, kleien, polisch. Dit om een optimale hechting te verkrijgen en je zet de wax dan niet over een laag vuil die ook weer de hechting verminderd. Maar als je na de voorbereiding een sealant gerbuikt wie zegt mij dan dat als je daarna een wax erover zet de hechting van die wax op de sealant wel optimaal is?????

De meeste sealants zijn zo gemaakt dat de hechting van vuil daarna drastisch gereduceerd wordt. Dus waarom zou een wax dan nog optimaal hechten.

Dus kun je na wassen, kleien, polischen volgends mij beter die wax gelijk erop zetten en dan nog een keertje om de maximale duurzaamheid te halen. Dat is ook de methode die ik tegenwoordig toepas. Ik heb in het verleden een blik NXT weggesmeerd en zette daaar altijd nog M16 of collinite overheen. Nu het blik NXT op is en ik gewoon twee lagen Collinite direct op de shcone lak zet merk ik dat die NXT helemaal niets toevoegte qua duurzaamheid. Wel qua verhullen van swirls want dat doe NXT heel goed. Bij mijn huidige auto heb ik daar echte vrijwel geen last van dus die NXT laat ik nu achterwege. En weet je? ik vind dat de beading op lagere termijn erop vooruit is gegaan. Tegenwoordig blijft de beading veel langer in stand da toe ik wax over NXT aanbracht. En het zou best wel een kunnen zijn dat dat komtt omdat wax helemaal niet zo goed hecht op een sealant.

Let wel ik zeg hiermee niet dan sealants niet goed zijn! Ik gebruik af en toe nog steeds NXT want het werk heel goed. En ik wil ook best wel een keer de wolfgang sealant proberen.

Af en toe moeten we niet bang zijn advocaatje van de duivel te spelen:)

Groeten GdV
 
[DuivelModus]
Dan zou je na het polijsten dus ook geen glaze ( als zijnde glans en niet de Meg's polijst ) moeten aanbrengen, die laat dan immers ook wat achter en dan zou de wax ook niet meer zo goed pakken ?

Is het in het verleden niet getest met alleen een sealant / alleen een wax / sealant + wax / wax + wax ? Ik denk van wel.

Wat ook voorbij heb zien komen is dat in de zomermaanden voor de wax + wax wordt gekozen en in de wintermaanden voor de sealant + wax daar je in de winter minder aan de auto doet en zodoende langer het geheel goed blijft.

Smijten we dan allemaal geld over de balk of ....
[/DuivelModus]
 
De wax beschermt de sealant toch? Dus zo lang de wax er op zit gaat de sealant laag toch langer mee? Als de wax uiteindelijk weg is beschermt de sealant ook nog een lange tijd tegen het aanhechten van vuil. Of zie ik dit helemaal verkeerd??
 
Hoi Paulus,

Jaaaaa, de wax beschermd de sealant. Maar als de Wax minder duurzaam wordt doordat de hechting ervan, op een sealant, minder goed is zal de sealant dus sneller aan de weersinvloeden bloot komen te staan.

Dus je ziet het niet verkeerd maar je gaat er vanuit dat de combinatie van wax over sealant een langduriger karakter heeft doordat ze samenwerken.

Voordat ik op vakantie ga zal ik de motorkap van mijn Citroën C4 picasso: wassen kleien en polischen (met respectievelijk glod class, bildhamber en dodo kleivloeistof en zwarte pad met super finisch) ik zal hem in twee delen verdelen (links rechts met een stuk tape en tweeén verdelen) Ik zal de linkerkant met NXT doen en daarover Collinite 915. De rechterzijde zal ik doen met twee lagen collinite.

En daarna kunnen we zien wat dit in de praktijk doet.........Ik zal er een paar foto's en een topic voor maken en dan kunnen we naar een paar maanden de balans opmaken.

Ik ben nu al benieuwd!

Ik weet nog niet wanneer ik dit ga doen.....in ieder geval voordat ik richting spanje rijd.
Groeten GdV