• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan je Poorboy's World White Diamond met Meguiars NXT Tech Wax 2.0 sealen?

j.lipsch

Detailing addict
31 dec 2010
297
65
56
Ik ga binnenkort weer eens bestellen vandaar mijn vraag.
Wat ik wilde doen is het volgende of ben ik overdreven bezig x-]
Om te beginnen wassen, kleien en polijsten.
Dan met PB white diamont voeden.
Dan sealen met NXT 2.0 in plaats van PB EX-P sealant, omdat ik de NXT 2.0 nog heb staan of is de PB EXP pure sealant beter?
Dan waxen met de collinite 476 en deze aftoppen met de Collinite 915 voor de ultieme glans.:weetniet
Dan nog de rest als ik tijd over heb.....

Gr Jos
 
EX-P is een betere keuze, de NXT bevat cleaners waardoor je Blackhole weer gedeeltelijk verwijderd. Ik zou de NXT gebruiken voor de velgen.:D

Maar eigenlijk behoeven de Collinites geen sealant. Normaliter gebruik je een sealant voor de duurzaamheid, maar de waxen van Collinite zijn van zichzelf zeer duurzaam en hechten wellicht beter zonder sealant.
 
Ik denk dat dit zeker niet fout is ...
Gebruik ook WD van poorboys, met daarna Colli 845, zonder probleem, vandaag black hole met EX-P, ook mooi.
Laat is weten, of liever 'zien' hoe het je gelukt is ?
 
Niet alleen bevat NXT een milde cleaner, maar het bevat ook heel veel glaze. Het is echt een one-step-product en is niet bedoeld om te combineren met andere producten (muv een losse en sterkere cleaner).
 
Dus samengevat na de WD gewoon de collinite 476 erop daar het inderdaad een zeer duurzame wax is en door zijn duurzaamheid als sealant gebruikt kan worden en de EX-P daardoor vervangt.
En aftoppen met de collinite 915 voor extra glans daar deze extra carnauba bevat.
En de NXT weglaten daar deze de WD weer gedeeltelijk verwijderd door de milde cleaners welke hier inzitten en zoals Tim al zei dat het niet bedoeld is om te gebruiken met andere producten.
Nou bedankt al vast voor de snelle reactie @McShine, @Minieken en @Tim.
Als ik begin zal ik zeker foto's maken, maar zal eerst effe een nieuw voorscherm en deur erin zetten.:)^
 
Ik denk dat je daar de zomer prima mee door gaat komen. De combinatie PB White Diamond met Collinite 476 heeft het bij mij de hele winter (half oktober tot half februari) prima volgehouden! Ik doe na het wassen meestal wel een rondje met de PB's QD+ om ook de waxlaag weer een beetje aan te vullen en gewoon omdat ik het lekker spul vind :heart_eyes:
 
Inderdaad de collinite 476 een wax met hoge standtijd heb deze afgelopen winter op de NXT 2.0 gezet en deze combinatie heeft er ook 6 maanden opgezeten.
Maar in combinatie met PB White Diamond had ik nog geen ervaring, maar ook een toppertje:)
Je bent gek op je auto en wil natuurlijk het beste voor hem/haar:heart_eyes:
 
Zal hem laten schitteren dat jij het ook ziet in Elsloo:D
Maar zal eerst moeten sleutelen en een nieuw scherm en deur plaatsen en gaat pas in mei/juni gebeuren.
Kom af en toe tijd te kort met 24 uur:-"