• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto waxen met meguiars nxt generation 2.0 paste en dan?

JHK

Detailing addict
11 mei 2016
8
60
Minnertsga
IMG_0051.JPG


Wij hebben net een andere auto gekocht een rode Ford Focus uit 2012. Vanzelfsprekend wil ik hem goed onder handen nemen.

Ik heb voor mijn vorige auto een aantal producten gekocht:
Meguiars quick detailer en clay bar
Meguiar's Deep Crystal System Polish
Meguiar's NXT Tech Wax Paste

Ik heb de auto toen gekleid, polish erop en toen de wax. Ik kon bijna geen verschil zien na de polish.
Ik was toen ook niet echt tevreden over de standtijd van de nxt wax. Ik lees hier wel eens dat er na een waxbeurt nog wat anders getopt wordt. Is dat noodzakelijk bij nxt wax of is de kwaliteit gewoon niet erg goed.

Ik ben benieuwd naar de reacties.....
 
Als je niet tevreden bent over de nxt tech wax (standtijd bv)zou ik em niet meer gebruiken.
Dit type Ford heeft vaak geen heel harde lak dus ik zou em licht kleien/polijsten (of handmatig cleanen) en dan gewoon een wax als Collinite 845/476 erop bv.
Het polijsten (machine ) of cleanen (handmatig) zal voor de glans zorgen ,niet de wax.
 
Er zit al een polish in de NXT. Dus die stap ervoor is ongebruikelijk. Veel beter was geweest om de NXT te combineren met Step 1 (Cleaner).

De Step 2 Polish zal de levensduur van NXT verkorten. Het niet uitvoeren van Step 1 zal eveneens de standtijd verkorten.

Het best is:

  1. Wassen
  2. Kleien
  3. Cleanen
  4. Ontvetten
  5. NXT wax
 
Persoonlijk vind ik de standtijd van de NXT waxen sowieso niet geweldig.
Maar, ze verwerken wel fijn!

Persoonlijk zou ik eens kijken naar een collinite wax in pot.
 
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik voor de collinite 476 ga. Vooraf kleien en een cleaner gebruiken.
Ik heb nog geen polijstmachine, maar die staat wel op mijn wensenlijstje.

Nogmaals bedankt.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i en RoyR
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik voor de collinite 476 ga. Vooraf kleien en een cleaner gebruiken.
Ik heb nog geen polijstmachine, maar die staat wel op mijn wensenlijstje.

Nogmaals bedankt.
Goede keus!