• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB Naturel look 1e gebruik

DC 1991

Detailing chief
16 sep 2013
148
103
32
Sinds vandaag ben ik oa in bezit van PB naturel look en het is de eerste keer dat dit in mijn bezit is

Nu heb ik gelezen op de fles dat er staat dat je het moet "sprayen" op je oppervlak of doek
Maar is dit correct?

Want de inhoud zit er mij net iets de dik uit om te sprayen of heb ik het verkeerd?

Of moet het nog iets bij om het vloeibaarder te maken ofzo???
 
Je kan het sprayen. Zelf gebruik ik een mf pad, doe er een beetje NL op en wrijven maar. Lekker laten intrekken en desgewenst mét een mf doek even opwrijven.
 
https://forum.Carclean.com/threads/hebben-we-nog-wat-gedaan-vandaag-deel-15.12701/ Post 275. Kan je het verschil zien
 
Pb natural look overal vind ik het wel fijn spul om te verwerken ( doe ik met een mf pad) en het ruikt lekker. Het is volgens mij bedoeld om op het interieur te gebruiken maar ikzelf gebruik het niet op mijn deurposten bv want met wat regen kan het wat gaan vlekken op het plastic wat na verloop van tijd wel weer wegtrekt hoor. Toen ik net begon met merken als Poor Boys enz had ik nog niet van alles op voorraad en heb ik Natural Look ook bv gebruikt voor: Banden Plastic delen motorruim En ik zal je zeggen dat dat niet eens tegenvalt!
 
Let er op dat als je Natural Look verwerkt dit met kleine beetjes doet. Dus niet een dikke klodder op een pad en dan smeren. Wat het risico is, is dat je een plek krijgt die donkerder wordt dan de rest van je interieur kunststof.
 
Zoals hierboven reeds geschreven, kleine hoeveelheden gebruiken. Liever 2x een beetje dan 1x te veel. Als je het te dik aanbrengt hebt je kans dat je nog dagen de plastic gaat zien "zweten".
 
Gewoon Natural look mengen met een klein beetje water en dan op het dashboard sprayen.
Het gaat het makkelijkst als je het in een apart sprayflesje doet.
Het resultaat is vele malen mooier dan Nl puur.
 
bs;n387427 zei:
Gewoon Natural look mengen met een klein beetje water en dan op het dashboard sprayen. Het gaat het makkelijkst als je het in een apart sprayflesje doet. Het resultaat is vele malen mooier dan Nl puur.
Wat is de mengverhouding die jij gebruikt?
 
Rond 1:1 is mogelijk en sprayt erg fijn.
Het dashboard krijgt bij mij een mattere finish en is egaler te verwerken.
 
Helaas wel, ik weet ook niet hoe je dit tegen kan gaan.
Duurzaamheid zal ook wel ietsje minder zijn, maar dit los je op door nog een laagje er overheen te leggen.