• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB professional polish

Thegame1512

Detailing addict
9 mrt 2009
646
65
Hallo iedereen!

Ga volgend weekend een rode Grande Punto detailen (Exotica Red:heart_eyes: ) en nu denk ik dat ik niet met wit op ssr1 kan finishen omdat dat nog te zwaar is en aangezien Fiat lakken meestal heel zacht zijn. Nu is mijn vraag aan jullie, welke polish zit er onder de SSR1, maar heeft nog wel effect? Na wat zoeken kom ik uit bij de professional polish van PBW. Met welke pad breng je deze vanzelfsprekend aan, een light green of een zwarte? Zijn er nog alternatieven voor deze polish? (Menzerna Final Finish, is deze nou gelijk aan SSR2.5 of meer richting SSR0,5?)


Bij voorbaat dank voor alle reacties!
 
Hoi,

Onder SSR1 heb je in de collectie van Poorboys alleen de Professional Polish! Als je met SSR1 op wit niet kan finishen kan je dat altijd nog op licht groen proberen! Professional Polish kan je op licht groen proberen of ook nog op zwart!
Maar een testspot zegt eigenlijk meer dan duizend woorden!

Menzerna final finish is een mooi product! Deze staat zeker niet gelijk aan SSR2,5! De intensive polish (welke groffer is dan de final finish) is ongeveer gelijk aan SSR2 / 2,5. De final finish zal eerder in de buurt komen van de SSR1 of zelfs nog fijner zijn dan de 1. Maar ik denk dat je de SSR serie niet echt mag vergelijken met de final finish... vanwege de soort werking en de product samenstelling. Op een harde lak zal je bijvoorbeeld nog fijner willen finishen dan SSR1 en soms doet professional polish dan weer net niet genoeg. Terwijl final finish dan een perfect product is en precies doet wat je wilt!

Maar nogmaal een testspot zegt meer dan duizend woorden!

Groeten
 
Het hangt van de auto af, maar in de meeste gevallen dat ik de prof polish gebruikte op zwart gaf dat net te weinig resultaat. Ik denk dat de licht groene pad daarvoor beter geschikt is.
 
Toch staat er bij de FF van Menzerna cut 2.5, vandaar dat ik dacht dat die gelijk was aan SSR2.5.

Alternatief voor PP op light green is dus FF van Menzerna op zwart.

Waarin verschilt de SSR serie met de Menzerna's? Zijn de Menzerna's kwalitatief beter, zijn ze te gebruiken op de DAP?