• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB spray and Gloss --> carnabauwax

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Wanneer ik bijna aan het eind ben van een detail klus,..loop ik de auto meestal nog even na om waxresten/vingerafdrukken etc te verwijderen.

Echter, wat mij laatst in de gedachten schoot,.kan de spray en gloss ook de wax laag aan tasten?

gr
Marc
 
volgens mij niet; het is juist bedoeld voor dit soort dingen en zal je glans een extra boost geven.
 
BK; bedoel jij nou het tegendeel van de vraag (dus eigenlijk wat ik zeg) of bedoel je dat mijn opmerking niet juist is?
 
Ik heb de quick detailers - voorzien van carnauba wax - van Poorboys en die van Chemical Guys.
Eerlijk gezegd vind ik die van CG prettiger werken (en ruiken) dan die van PB. De QD gebruik ik in geval van 'bird droppings' en watervlekken ed. Of om even snel wat geplette insecten van de motorkap te verwijderen.
Na een wasbeurt heb ik de hele auto namelijk net zo snel in een laagje wax gezet als in de QD. Uitpoetsen moet je toch... :ja
 
tinus zei:
BK; bedoel jij nou het tegendeel van de vraag (dus eigenlijk wat ik zeg) of bedoel je dat mijn opmerking niet juist is?

Ik bedoelde het zoals Tim zij ..Een Glans-Boost maar geen extra bescherming..