• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB spray and wipe gebruiken op granieten blad?

iwan

Detailing rookie
11 jul 2010
183
0
Bij ons is van de week het aanrechtblad geplaatst. Deze is gemaakt van graniet. Nu komen er veel vlekken enzo op. Kan ik PB spray and wipe gebruiken om dit weg te halen?

Iwan.
 
Is je blad dan niet ingewreven met iets , bij mij blijft alles erop liggen .

1 x per jaar moet ik de laag vernieuwen (eerst proper maken) en voelt het blad net zoals bij een wax: glad .
 
Graniet is een zuigende steen soort, als deze niet met iets is behandeld is ofwel is "verzegeld" zal je vlekken maken met vloeistoffen die je aanbrengt op het blad.

Beste kan je dus eerst blad met de daarvoor bestemde producten reinigen dan verzegelen zoals grandscenicman ook al aangaf.
 
Op het werk hadden we granieten blokken om te meten dus wel belangrijk dat deze glad en verzegeld was.
Hij werd verzegeld met speciaal spul verder weet ik er niets vanaf, maar leek wel een soort bijenwas.
 
Ik zou toch niet snel een autowax op mijn aanrechtblad smeren. Niet omdat het niet kan hoor, maar ik leg toch wel eens etenswaren op het blad (denk aan een boterham etc.). Het lijkt me minder gezond als de autowax bestanddelen daarin trekken. Heb wel pas een paar kastdeurtjes in de Natty's gezet :)
 
beetje chemicaliën moet je tegen kunnen hoor. Te angstig zijn heeft alleen maar als gevolg dat je sneller ziek wordt ;).
 
Sprsy & Wipe op graniet mag geen enkel probleem zijn en is denk ik een van de best passende producten om het mee te reinigen. Zolang je op de doek sprayt is er niets aan de hand.
 
S&W vind ik ook nog net wel wat anders dan de reactie van Soepergrover 'ik zet mijn blad in de Colli 845'. En angstig voor sneller ziek lijkt me ook meer gekoppeld aan virussen en bacterien dan aan chemicalien :-&
 
Aan de andere kant: als ie altijd een onderzetter/plank gebruikt, is besmetting met chemicalien niet belangrijk en blijft zijn blad wel mooi (waterafstotend)... :-b
 
Klopt, het best van twee werelden ;). Je wilt niet weten waar je alle clean-spullen op kan gebruiken. De eerder genoemde (hoogglans) kastdeurtjes heb ik ook gepolijst omdat de vorige bewoner ze met een schuurspons had 'schoongemaakt'. Dat werkte perfect, misschien nog eens een topicje aan wijden met wat foto's erbij. Altijd handig als mensen ooit eens zoeken op polijsten van andere oppervlakken dan een autolak.
 
Ik heb inmiddels het aanrechtblad schoon gemaakt met PB spray and wipe. Perfect!!! Geen enkele streep of vlek te zien, en het ruikt ook nog eens lekker.

Bedankt voor jullie antwoorden.:)^
 
Spray en wipe ruikt zoooo lekker, ik zocht met de zoekfunctie of iemand ergens al heeft neergezet waarnaar het ruikt. Maar ik kon het niet vinden. Ruikt een van de geuren van PB niet toevallig niet naar spray en wipe ??
 
Nou als je even je dashbord e.d doet is de geur snel vertrokken vind ik.. Jammer ;) Weet iemand wat die specifieke geur maakt?
 
Een granieten aanrechtblad kun je het beste impregneren, zodat er geen vloeistoffen in kunnen trekken.
http://www.m-stone.nl/materiaal_graniet_onderhoudstips.aspx
 
Graniet lijkt dus geen probleem. Geldt dit ook voor zonnebrillenglazen? Ik heb een relatief prijzige zonnebril die ik goed wil schoonmaken. Kan ik hiervoor S&W gebruiken en zo ja, heeft het dan de voorkeur deze 1:1 te verdunnen of kan onvrrdund geen kwaad?
 
Kun je gewoon gebruiken, ik gebruik het voor mijn smartphone, tablet, LCD TV etc. Geen enkel probleem!