• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB Super Slick & Suds vergelijkbaar met Super Slick & Wax

Nici

Detailing addict
8 aug 2009
301
62
Ik wil eens een andere shampoo proberen.

Huidige shampoo: Valma Excalibur 500 ml € 7.75 (30 ml per wasbeurt)

Ik overweeg:
PB Super Slick & Suds 946 ml € 16.99 (25 ml per wasbeurt)
Wolfgang Autobath 473 ml € 17.99 (15 ml per wasbeurt)

De Super Slick & Suds is lekker goedkoop per wasbeurt, ook in de 946 ml verpakking (nog 2 cent voordeliger dan de Valma zelfs). Een ding weerhoud me alleen telkens ervan om deze te bestellen: ik ben niet zo tevereden over "de wasbeleving" van de Super Slick & Wax van dezelfde fabrikant, die ik in de winter gebruik. Ik ben wel heel tevreden over het laagje dat door de Super Slick & Wax word achtergelaten, het glimt mooi en blijft zeker een week of 4/5 zitten. Vandaar dat deze toch wel in mijn collectie zal blijven. Echter, de "wasbeleving" vindt ik niet zo geweldig. Mijn microvezelspons glijd minder lekker over de lak dan met de Excalibur Shampoo. Tevens vindt ik de Super Slick & Wax minder goed reinigen dan de Excalibur.

Daarom de vraag: is SS&S qua "beleving" vergeljken met Super Slick & Wax of zou ik daar toch tevredener over zijn.

Een andere optie zou voor mij Wolfgang Auto Bath zijn. Als ik telkens maar 15ml (op een 10 liter emmer) hiervan zou gebruiken, komt deze maar 10 cent duurder uit per wasbeurt dan de Excalibur die ik nu gebruik. Uitgaande van de kleine (473 ml) verpakking.

Ik hoor ook altijd veel goeds van de Dodo Juice Born to Be Mild, maar zelfs als ik daarvan de grote (500 ml) verpakking neem, (en 15 ml per keer gebruik) komt dat nog neer op 73 cent per wasbeurt, dat vind ik persoonlijk (ik val dus geen mensen aan die dit product wel gebruiken) iets te duur voor een product dat ik ongeveer elke 2 weken gebruik. Vandaar dat ik die niet overweeg.
 
Ik merk een groot verschil in SS&S en SS&W.
SS&W wast gewoon veel minder fijn, glijd niet zo goed over de lak, reinigt minder en de beleving is idd veel minder.
Prima winter-shampoo, meer niet.

Nee, dan SS&S: prima shampoo! glijd soepel, reinig uitstekend :heart_eyes: :party:

Dus goede vraag,^^
 
De SS&W is hetzelfde als de gewone SS&S, echter zit er in de SS&W een waxoplossing toegevoegd.

Deze shampoo wordt meestal gebruikt met name in de winter als men geen waxlaag wilt aanbrengen.

Zo onderhoud je toch enigzins de bestaande waxlaag.
 
Heb ze allebei. Gebruik de SS&W in de winter. Als de SS&S op is wil ik een Dodo shampoo proberen. Maar de SS&S is een toppertje!
 
Bedankt voor de reacties. Is er toevallig ook iemand die naast de SS&S ook al eens de Auto Bath van Wolfgang gebruikt (heeft). Hoe verhouden deze 2 shampoos zich dan tot elkaar. Zou 15 ml voldoende zijn op een 10 liter emmer.
 
Ik heb zowel de SS&S, de SS&W, de Wolfgang Bath en de Dodo Juice BtbM gebruikt / gehad. Van deze 4 vond ik de SS&S de minste (alhoewel nog steeds een goede shampoo) kort daarna gevolgd door de SS&W. Ik vond/vind de Wolfgang en de DJ beide fijner werken, met een lichte voorkeur voor de BtbM. Ook van Wolfgang heb je maar heel weinig nodig. Ik deed een paar dopjes in een 15 liter emmer, dat was doorgaans al voldoende. Uiteraard hangt het wel van de mate van vervuiling af.
 
Nog even over de aanwezige 'W' in SS&W: de w van wax kan een tegenvaller zijn als je het op de reguliere manier gebruikt.
Droog je 'm op de normale manier, dan kan je vage strepen krijgen die achterblijven door de aanwezige wax.
Men kan het dan als tegenvaller gaan beschouwen en dan niet meer willen gebruiken .... stop .... na het reguliere drogen een schone doek nemen en de auto nogmaals goed opwrijven.
Je doet het dus op dezelfde wijze waarop je wax wrijft.
Je zal zien dat je verrast gaat worden van de spontaan ontstane extra glans !
 
Klopt Marcus. In het begin denk je - zeker in de winter als het koud en vochtig is - dat je de auto niet goed hebt afgedroogd. Dus wel. Inderdaad met een paar schone doeken even nawrijven. Al geef ik er de voorkeur aan, de auto na het drogen sowieso even na te lopen met een product als QW+ of evt QD+.
 
Of net voor het drogen nevelen met PB Whipe&Wash en dan drogen....werkt zooo mooi!
 
Hij zal wel Spray & Wipe bedoelen, neem ik aan.

Goede tip overigens voor de Super Slick and Wax (een vergelijkbare tip werd meen ik ook al eens voor de Ultimate Wash en Wax van Meguiars gegeven). Ik heb er overigens nog geen last van gehad met de SS&W, maar ik heb hem telkens in de winter gebruikt en het is een lichte auto, dus misschien valt het niet op als op een enkel plekje een streep zou zitten.
 
Spray & whipe idd..... was idd nog niet wakker (check tijd)