• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB’s Black Hole als tussenstap tussen polijsten en 303 Graphene Nano Spray?

Marc O

Detailing guru
13 jul 2020
245
135
Ben benieuwd wat jullie vinden….

Betreft een auto uit 2021, donker grijs metallic.
Zou de Black Hole iets toevoegen aan glans als ik deze tussen het polijsten en 303 Graphene Spray toevoeg?
En zo ja kan ik de 303 direct aanbrengen nadat ik de black hole heb aangebracht?

(Eerder gelezen dat Black Hole en Collinite 845 ok zijn maar weet dus niet of dat ook van toepassing is met Graphene Spray).

Ik zou het niet doen. Ik heb Black Hole vooral gebruikt op oude uni lakken om deze wat te voeden. Op metallic vind ik het geen meerwaarde.

Als de auto goed gepolijst is zal Black hole waarschijnlijk niets toevoegen; je kunt natuurlijk altijd een deel proberen of je verschil ziet.
Ik weet niet hoe duurzaam de 303 spray is, maar de meeste spray coatings zijn minder duurzaam dan een Collinite wax; deze laag is wel nodig om de Black hole te "beschermen ", als de spray coating eraf is zal de Black hole ook verdwijnen.
Ik zou zelf na het polijsten (wat veruit de meeste tijd kost) een duurzame wax aanbrengen zoals Fuso of bijvoorbeeld Cancoat.