• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB's Professional Polish + glaze vs standtijd wax vraagje

nano

Detailing trainee
16 mei 2014
160
30
Heeft een paint cleaner veel effect?

Wou deze gebruiken als pre wax cleaner maar gaat ie dan ook de lak strippen van alle resten van vorige waxbeurten en de lak reinigen? Zou wel eens leuk zijn om te weten dat er geen resten meer opzitten en te zien hoelang de standtijd is van mijn wax..
Ik heb ergens ook gelezen (denk op dit forum lol) dat een glaze ervoor zorgt dat de standtijd van de wax minder wordt, best dus geen glaze voor de winter?

=>
Megs wash & wax
eventueel clayen
PB's Prof polish
PB's exp sealant
Dodojuice diamond white wax

Als dit je stappenplan is wat er onder staat,dan is na het kleien de oude wax al weg.
Na prof polish die de lak in de diepte reinigd ook.
Sommige waxen moet je echt op een schone lak aanbrengen, en bij andere kun je er een glaze onder zetten.
Nu zie ik Exp staan, dit is geen glaze maar een sealent.
Glaze is bijvoorbeeld blackhole of White diamond.
Maar jou stappenplan kan geen kwaad wat standtijd betrefd.
Je zou twee laagjes Exp kunnen doen.

Wou deze gebruiken als pre wax cleaner maar gaat ie dan ook de lak strippen van alle resten van vorige waxbeurten en de lak reinigen?
Klopt. Een paint cleaner reinigt inderdaad je lak en verwijdert alle vorige waxbeurten. Kleien of wassen met een overdosis shampoo verwijdert ook wax, maar niet zo effectief als een cleaner en het komt wel eens voor dat er zelfs na het kleien nog waxlaagje over is. Het hangt er min of meer vanaf hoe vers de waxlaag is.

Als de poriën van de lak vies zijn, dan heeft een paint cleaner veel effect. Als je ziet wat voor viezigheid er vanaf komt als je bijv een jaar niet cleant. Dat kan best veel viezigheid zijn, hou dus ook diverse padjes bij de hand, of spoel de padjes tussendoor goed uit, want je padjes worden vies. Tevens is het meteen een goed middel om lichte oxidatie of andere soorten vlekken te verwijderen. Is je lak goed schoon, ook intern, dan merk je dat zelf ook tijdens het cleanen en ga je er ook sneller overheen.

Ik heb ergens ook gelezen (denk op dit forum lol) dat een glaze ervoor zorgt dat de standtijd van de wax minder wordt, best dus geen glaze voor de winter?
Klopt. De mate in hoeverre dat gebeurt verschilt per glaze/wax combinatie. Soms een weekje minder of merk je het niet eens, soms weken minder.

Kleien zal misschien een beetje wax wegnemen, maar wil je van je oude laag af, dan zou ik toch zeker een paintcleaner of licht polijstmiddel gebruiken.

Een paint cleaner heeft zeker veel effect. Voorbeeld mijn buurman heeft schade opgelopen in de parkeergarage afgelopen weekend met pb prof polish heb ik de meeste beschadigingen minder zichtbaar gemaakt door de krassen te cleanen . De verf (tegenpartij) en vuilresten zijn er nu uit namelijk.

Ric325i;n406096 zei:
De verf (tegenpartij) en vuilresten zijn er nu uit namelijk.

Kan ik ook beamen : mijn buurvrouw had eens een geschilderde paal gekust en ondanks flink boenen ging de verf er niet af.....tot ik een doek nam + prof. polish ....de verf verdween als sneeuw voor de zon . Met de DAP ging het uiteraard nog veel sneller en zag je er amper meer iets van .

Ander voorbeeld: afgelopen week met valma harsvewijderaar 4 grote spaanse harsplekken behandeld op de lak/koplamp/ruit en ik vond de lak erna wat vlekkerig eruit ziet wederom pb prof polish gebruikt en week compleet heldere lak laagje collinite en klaar! Ik begin dat spul steeds vaker voor de meest uiteenlopende dingen te gebruiken.

Zwaar onderschat spul ook.
Beste flesje in mijn collectie.
Gebruik het ook veel binnenshuis.

Ik heb ook die DAP900 kit met de 3 polijstflesjes van Monello. Met welke is PB Professional polish te vergelijken, stel de Monello is op. Of zijn het gewoon produkten voor verschillende toepassingen..

Bevat geen "polijst-korrels" is een chemisch polish! Zie hier het citaat van het product duidelijker kan het niet:
Het is een geweldige verf- en lakreiniger, metaal poetsmiddel en fantastisch op glas, plastic, koplamp kappen en plexiglas. Professional Polish is veilig voor alle lakken en bevat geen wax of siliconen. Het is ideaal als laatste voorbereiding voordat u een wax of sealer gaat aanbrengen.

• Bevat geen wax
  • Bevat geen siliconen
  • Bevat geen UV bescherming
  • Veilig voor blanke lakken
  • Voor een ultiem heldere afwerking
  • Ontworpen voor perfectionisten, professionele detailers en bodyshops
  • Perfect voor: oldtimers, Show auto’s, vrachtwagens, motorfietsen, musclecars, racewagens en boten.
  • Geschikt voor metaal
  • Geschikt voor chroom
  • Geschikt voor plastic
  • Zowel te gebruiken in de zon als in de schaduw
  • Verwijdert oxidatie, lichte vervaging, kleine krasjes, poetskringen, teer, insecten, oude productresten en meer
  • Verwijdert vogelpoep en watervlekken (zure regen)
  • Maakt zo goed als een einde aan waterkringen
Deze polish is tevens geschikt voor milde reiniging van matte lakken (en matte wraps) in combinatie met een zachte finishing pad.