• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB's wax, vast of vloeibaar ?

JWMK5

Detailing rookie
12 jul 2008
25
0
Ik ben van plan een wax te bestellen om de PB EXP sealant te toppen. Tot nu toe alleen maar met vloeibare producten gewerkt.

Ik twijfel tussen de vaste wax, PB Natty's paste wax blue en de vloeibare PB Polisch with Carnauba Blue. (of ben ik nu appels met peren aan het vergelijken ? :weetniet ) Wat adviseren jullie, Vast of vloeibaar ?

En dan het aanbrengen. Ik heb vorige keer de PB's Microfiber Applicator gebruikt voor het aanbrengen van de BP Professional Polish en de EXP. Ik heb geprobeerd de (EXP) applicator na gebruik uit te spoelen met warm water. Dit was bijna onbegonnen werk. Er blijft product uit de applicator komen. Komt dit door het microfiber hoesje dat om de applicator zit of hebben de foam applicators zonder hoesje hier ook last van.
 
Mijn advies is koop vaste wax.. Verbruik ligt veel lager.
Maar dit ligt er natuurlijk ook aan waar je graag mee werkt.:)^

Uitwassen kan je best doen met wat afwasmiddel, dit ontvet redelijk goed..
Of
Inspuiten met APC en dan uitspoelen..

Alternatief..
Kijk eens bij Tim in de webshop ,Pinnacle maakt geloof ik een cleaner voor pads in de XMT-line.
 
De polish in de vloeibare wax is een cleaner! Die haalt dus de sealant er weer grotendeels af!

Mijn advies is ook dat je beter een vaste wax kan kopen!

Applicators kan je ook, samen met doeken etc., in de wasmachine gooien. Gewoon op 40 graden en zonder wasverzachter!
 
Tim zei:
De polish in de vloeibare wax is een cleaner! Die haalt dus de sealant er weer grotendeels af!

Mijn advies is ook dat je beter een vaste wax kan kopen!

Applicators kan je ook, samen met doeken etc., in de wasmachine gooien. Gewoon op 40 graden en zonder wasverzachter!

Ok duidelijk. Een vaste wax dus. :)^

Zet de wax zich niet af in de wasmachine ? Er komt nog aardig wat product vrij als ik de applicators na gebruik uitknijp :confused:
 
Wax pads was ik altijd met de hand (en laat ze even weken) en niet samen met andere pads of doeken, daarnaast blijven er ook altijd resten inzitten.
 
Mijn advies zou ook Natty's (blue) paste wax zijn.

MBT pads: even (een paar keer) insprayen met wat Dasty, goed uitspoelen onder de warme kraan, en dan op 40 graden (met voorwas) de wasmachine in. Kan gewoon met de doeken mee als je het zo doet.

Neem aan dat je het al weet, maar uiteraard nooit wasverzachter gebruiken. Een scheutje witte schoonmaakazijn in het spoelwater werkt wél prima. Dat helpt om zeepresten goed te verwijderen, en het maakt je doeken weer lekker zacht.