• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pete's 53 toppen met Dodo Juice Rubbish Boys?

dennispolo

Detailing rookie
3 mrt 2009
37
0
Met dank aan Sjoerd heb ik wat verschillende waxen kunnen proberen.

Ik vind dodo rubbish fijner aanbrengen dan de blue velvet , domweg omdat je die beter ziet op een donkere auto.
Ik moet de natty's nog proberen.

maar ik heb sjoerd vertelt wat ik wilde bereiken en toen vertelde hij mij dat ik voor de pete's 53 moet gaan.
Ik wil namelijk een echte wetlook en duurzaamheid is niet zo belangrijk.
Maar kan ik ook beide gebruiken? The best of both worlds.
Of te wel. rubbish en daar overheen de pete's?

de duurzaamheid en dan de glans?

of zit ik nu helemaal mis?
 
De voorbereiding is 95% ik zou me meer daarop richten dan de wax. Maar als je een combi moet doen zou ik eerst de Rubbish doen en dan de Pete's
 
De voorbereiding is belangrijk dat weet ik.
ik heb nog niet zoveel producten. dus ik denk dat het wel redelijk is.

wassen, kleien, paint cleaner step 1 en 2 meguiars. alles met het handje.

wat foto's waar ik redelijke trots op ben.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

motorkap is een spiegel:grinning:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Maar alle tips zijn welkom.
zodat ik wat kan gaan bestellen.
 
Ik zou dan eerst Blue Velvet nemen en dan die toppen Purple Haze of de Double Wax kit.
 
Dodo heeft die 2 combi's op elkaar afgestemd dus tja, ik denk dat je dan het max eruit haalt maar als je Pete's geweldig vind dan neem je die.
 
maar als je Pete's geweldig vind dan neem je die.

Dat weet ik dus niet. ik hoor en lees dat het een showwax is.
Aangezien de zomer eraan komt en dat ik naar veel meetings ga dacht ik dat dat een mooie wax is.
 
Denk dat die niet beter is dan Purple Haze dus ik zou voor de BV & PH gaan.
 
Dibbuz zei:
Denk dat die niet beter is dan Purple Haze dus ik zou voor de BV & PH gaan.

Ik kan uit ervaring vertellen dat dit een hele fijne combinatie is.

Over de tip om een zachte over een harde heen te doen kan ik kort zijn. Het lijkt overbodig, maar je ziet werkelijk verschil!

Beide producten (BV en PH) laten zich eenvoudig verwerken. Zeker als je zorgt dat de producten op kamertemperatuur zijn (vooral de BV is anders echt hard!)
 
Er is natuurlijk wel een budget ;)

De reden dat ik de Pete's heb geadviseerd is omdat hij prijs technisch gewoon goed is en vooral op een zwarte auto het geweldig doet!
Budget was dacht ik €50 voor de wax. En als je dan een Dodo wax neemt ga je er al overheen :!
Om er dan nog eens 45 overheen te gaan :weetniet MIJ maakt dat voor een wax niet uit maar het budget moet je ook in gedachten houden ;)
 
Er is idd wel een budget klopt.

maar heb hem al omhoog gesteld$$) ivm het resultaat.

Ik wil wel voor de pete's gaan gewoon vanwege de glans.
Is 30 euries.
ik heb vandaag de natty's red geprobeerd (thanks Sjoerd)
Vind het een fijne was. niet zo hard als dodo.
Kost 20 euries.

Ik moet wel zeggen dat de dodo wax super is. heb de auto gewassen, nou het vuil vloog eraf en drogen dan doekje erlangs en glimmen:grinning:
Nou nog een goeie cleaner voor ervoor.

ideeen ?
 
Duidelijk Sjoerd, ik wist het budget natuurlijk maar je moet geen dingen kopen die je eigenlijk te duur vind. In dat geval zou ik ook voor Pete's gaan of Natty's natuurlijk.
 
Natty's: aanbrengen/uitbuffen, duurzaamheid, glans en beading...allen goed tot erg te noemen.
Pete's 53: aanbrengen eenvoudig, uitbuffen alleen op het juiste moment eenvoudig, duurzaamheid beperkt, glans fenomenaal!, beading redelijk.

Pete's kost 30 euro maar is duurder in gebruik dan de meeste andere waxen. Dit omdat je het veel vaker zal gaan aanbrengen omdat je die glans zo mooi gaat vinden. Maar de duurzaamheid valt tegen, maximaal 3 weekjes bij mild wassen. Toch ben ik zeer blij met mijn potjes Pete's!
 
Pete's is zeker geen slechte wax.. Maar je moet gewoon regelmatig een laagje zetten ,maar dat wist je al ,dus geen probleem.

Een goeie paint-cleaner..Lime Prime :)^ Of eventueel de Wolfgang Pre-wax cleaner.
 
Morgen ga ik even een testje doen; wassen, dak en motorkap voor de zekerheid even kleien en deze twee delen opnieuw waxen. Dak met Pete's, motorkap met SN 2.0. Als ik met het juiste been uit bed stap maak ik wat plaatjes. :D

De rest zit nog goed in de BH, EX-P, Natty's/ Pete's dus behoeft weinig aandacht. ;)