• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pete's 53 wax zacht.

John74

Detailing addict
28 apr 2009
536
65
50
Ik heb een tijdje geleden de Pete's 53 verwarmd in een pannetje water om de wax egaal te laten smelten. ( het water was warm en niet heet). Toen de wax gesmolten was heb ik het laten koelen. Het probleem is nu dat de wax smeerpasta zacht blijft. Nu 5 maanden later is het nog steeds zacht als boter. Is de wax nu naar de donder of is dit normaal na het smelten. :'(

Geen idee, maar lijkt mij wel lekker om met de handen aan te brengen. Menigeen zal er jaloers op zijn denk ik zo !

vreemd..

het verwarmen en koelen van een wax (in productie) is een belangrijke stap!
hierdoor kunnen eigenschappen van een wax veranderen.

vaak is het zo, dat als je wax smelt, er een deel van de oplosmiddelen verloren gaan,
nadat de wax weer hard is geworden, zou deze in theorie, harder moeten zijn, dan voordat je hem smolt...

*klop klop, zelf nooit ergens last van gehad gelukkig*

Nee, eigenlijk niet. Het gehele product is zacht.:-/ Het is niet fijn om het product op te nemen met een foam pad.( om uit het potje te deppen).

dit is nou waarom ik er nietvoor ben om waxen te verwarmen, door het verwarmen zullen toch bepaalde stoffen vervliegen. aldus mijn wijsheid:rules

goku3 zei:
dit is nou waarom ik er nietvoor ben om waxen te verwarmen, door het verwarmen zullen toch bepaalde stoffen vervliegen. aldus mijn wijsheid:rules

Maar logischerwijze zouden dat juist de producten zijn die het smeerbaar houden......:roll

hij is nu toch al verkracht om maar ff bot te zeggen..

verwarm hem nogmaals..
zet hem daarna DIRECT in de vriezer!

probeer hem op te warmen, met het dekseltje er net niet elemaal op!
is hij mooi en egaal gesmolten, zou ik hem direct in de vriezer zetten..

dit was de enigste manier om me zelfgemaakte brouwsel clleaner/glaze/wax tot een hardere substantie te krijgen

Ik heb begrepen dat de wijze van afkoelen best essentieel is voor het juiste eindresultaat.
Zoals Aron al aangaf: hij is nu toch al verkl**t. Misschien helpt dit. En inderdaad voor zorgen dat er niet teveel oplosmiddelen vervliegen.

Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als je hem nu gebruikt. Lastig dat ie niet lekker dept, maar droogt / hazet ie gewoon goed, dan denk ik dat hij nog steeds z'n werk zal doen en niet verkloot is. Misschien dat je even een stukje van een paneel waxt om te testen.

Hij werkt nog wel alleen de verwerking is wat lastiger. Ik heb wel het idee dat de kuur tijd veel langer duurt dan voorheen. In de vriezer heb ik het ook al gehad.

Ik heb als nog de wax goed verwarmd in een pannetje met water en een tijdje laten staan. De wax is goed dun geworden en heb ik het goed omgeroerd. Daarna heb ik het nogmaals verwarmd. Het potje heb ik in de vriezer gezet voor een half uurtje. Mijn eerste indruk was dat het vele maal beter is dan de vorige keer. Nu staat het potje in de koeler en laat ik het daar een tijdje staan 2a3 uurtjes ( eventjes goed laten koelen ). Het ziet er naar uit dat de wax de vorige keer niet goed is omgeroerd. Nu lijkt het erop dat het een compacte massa word. We wachten af.,^^

kijk!!

ben blij dat het gelukt is:-)^

je curetijd zal ook langer blijven, gezien er toch een groot deel van de oplosmiddelen vervlogen zijn.

laat het niet bevriezen trouwens.. dit is ook niet goed!

succes!

en foto zou erg leuk zijn!

Eventjes met de vinger in het midden getest nadat het uit de vriezer kwam. Dit kwam later uit de koelkast. Naar mij inzien een egale massa geworden.:love
DSC_0776.webp

Lekker ding zeg:-& Je had beter een Chemical guys chick neer kunnen zetten met dat bordje in de hand. Fleurt de topic een beetje:lol :love

:-& :'( ;-p . wat jij leuk vind kerel:-)^
In ieder geval de wax is perfect geworden. Kan niet wachten tot het goeie weer komt.