• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 106 Rallye wit

noeltie

Detailing addict
3 nov 2008
175
65
47
Nou, vandaag mijn auto grondig aangepakt.
Vanmorgen de auto eerst gewassen en daarna kleien en vervolgens weer wassen.
Daarna de auto naar binnen om hem machinaal te polijsten en de vervolg stappen.
Ondanks het goede onderhoud afgelopen jaar was de lak toch wel erg grauw geworden kwam ik met polijsten achter, nu staat hij er weer super bij :grinning:
Er zaten nagenoeg geen swirls op en 1x erover met SSR1 op de witte pad was voldoende.


Volgorde van stappen vandaag:

1) Wassen
2) Kleien
3) Wassen en afdrogen
4) Polijsten met Poorboys SSR1 op de witte pad
5) Nieuwe zijstickers geplakt
6) Poorboys White Diamond op de zwarte pad aangebracht
7) Poorboys EX-P op de rode pad aangebracht
8) Dodo Diamond White op de rode handpad aangebracht
9) 2e laag Dodo Diamond White op de rode handpad aangebracht.

Al met al een druk dagje en was om 20.00 uur klaar vanavond.

Hierbij de foto's, niet veel gemaakt en eigenlijk alleen voor en na. Maar ook nog 1 50/50 van de motorkap om een idee te krijgen hoe het verbeterd is.
Zal deze week de auto nog wel even buiten zetten om nog wat foto's te schieten.



Na het wassen en kleien:

IMG_5126_copy.jpg


IMG_5127_copy.jpg


IMG_5128_copy.jpg




Hier kun je goed de verkleuring van de lak zien, de hele auto is nu zo wit :grinning::

IMG_5131_copy.jpg




En na foto's:

IMG_5136_copy.jpg


IMG_5134_copy.jpg


IMG_5137_copy.jpg


IMG_5133_copy.jpg


IMG_5135_copy.jpg
 
Mooi resultaat op een prachtige auto!!!
Weer maar zuinig op de auto. Wordt een klassieker.
Je ziet ze ook niet echt veel meer.
 
Ziet er weer goe duit Neil, heb je de rallye onder een boom geparkeerd ofzo, binnen een jaar heb je een aardig grauwe lak, kan me nog wel herinneren dat je hem vorig jaar had aangepakt
 
Nee, staat thuis onder de carport geparkeerd normaal. Het is zelfs niet eens m'n daily auto.
Het klopt want vorig jaar is die op koninginnedag aangepakt door Jeffrey en mij en sindsdien misschien 5000km mee gereden. Vanaf begin Oktober tot halverwege Januari (winterperiode) stond hij thuis op de brug toen ik met de motorrevisie bezig was.
In de tijd tot Oktober is hij zelfs nog 2x opnieuw in de wax (Natty's blue) gezet en regelmatig gewassen met Dodo Sour Power (niet overgedoseert)
Ik snap het ook niet maar keek er ook enorm van op.
 
Bedankt voor alle positieve reacties :)^

Gisteren en vandaag eindelijk even tijd gemaakt om de auto buiten te zetten en nog een paar foto's te maken.


IMG_5142_copy.jpg


IMG_5151_copy.jpg


IMG_5146_copy.jpg


IMG_5153_copy.jpg


IMG_5156_copy.jpg


IMG_5157_copy.jpg
 
Prachtig hoor, prachtig zo'n witte Rallye, ik ben ook aardig weg van de fase I rallye van mijn broer.
Ben ik ook mee aan het poetsen, maar steeds te weinig tijd. Zat echt een verschrikkelijke donkere waas over de lak.
Heerlijk dat wit... Moet er maar eens snel tegen aan!
 
Ziet er goed uit, en dat een witte auto lastig is om te doen daar kan ik over mee praten. Zelf ben ik er nog niet uit wat het beste recept is voor mijn lak, ik krijg hem niet lekker glimmend:(
 
Het moeilijkste wat ik aan wit vindt is dat je slecht kan zien waar en hoeveel product erop zit. De rest is goed te doen.
Nu heb ik in de schuur ook rondom en van boven tl verlichting dat het in ieder geval een stuk vergemakkelijkt.
 

Vergelijkbare onderwerpen