• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 107 Gris Shark

voiturefrancaise

Detailing addict
2 sep 2010
90
52
22-9 stond een Peugeot 107 voor de deur. De auto had op een groot aantal plekken allerlei grote en kleine vlekken die veroorzaakt waren door zonnebrand crème wat er met reguliere schoonmaakmiddelen niet afging. Daarnaast zaten er op de lak nogal wat vervelende krassen zoals op bij de dorpel en op de achterbumper.

Ik heb de volgende producten gebruikt
• 2 wash mitts, 2 emmers
• Diverse zachte doeken, hand pads en applicator pads
• Dap 500
• Witte pad met Mezzo, groene met Finale en voor de ernstige plekken oranje met Inizio
• Poor Boys World spray and wipe
• PoorBoys World trim restore
• Poorboys World - Bold N Bright Tire Dressing
• Poorboys World black hole
• Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue
• Dodo Juice - Clearly Menthol Glass Cleaner Spray
• Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC)
• Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash

Eerst de auto gewassen en daarna goed afgedroogd. Vervolgens begonnen met kleien waarna het de beurt was aan de DAP. Eerst begonnen met Mezzo op wit wat een goed resultaat had. Voor de erge krassen ben ik direct naar de oranje pad gegaan met Inizio Forza. Daarna de hele auto met Finale op groen gedaan. Daarna de auto opnieuw gewassen en goed afgedroogd. Met een hand pad en Black Hole aan de slag gegaan. Dit even goed zijn werk laten doen en vervolgens dit met de hand uitgewreven. Het einde kwam gelukkig in zicht. Alleen nog in de was zetten en na een half uurtje alles uitgewreven. Nog even het kunststof behandel, de bandjes en de ruiten gereinigd en voila. Zowel de eigenaresse als ik zijn erg tevreden met het resultaat. Alle vlekken zijn verdwenen, 90% van de krassen zijn verdwenen en de lak voelt zijdezacht aan. Klaar voor de herfst en winter.

Nu een paar foto's:

Je ziet hieronder duidelijk de vlek op de lak zitten.
img1102as.jpg


en nog één.
img1103kw.jpg


Zo zaten er op verschillende plekken allerlei van dit soort vlekken van groot tot klein.

Een plek waar vaak krassen ontstaan, bij de dorpel.
img1100gc.jpg


En uiteindelijk is dit het resultaat geworden:
dsc07596u.jpg


dsc07589bp.jpg


dsc07591x.jpg


dsc07593q.jpg


dsc07592w.jpg


dsc07597g.jpg



De volgende keer staat de eigen Peugeot 308 Sublime op het programma om die winterklaar te maken.
 
Ziet er goed uit zo op de foto's, netjes de vlekken gecorigeerd. :cool: Mooie kleur lijkt mij dit om te detailen. Tip; rijdt de volgende keer auto even in de zon met foto's maken. Komt de metallic nog mooier uit.
 
Mooie detail, en voor de rest, wat mijn voorganger zegt.

Niets mooier dan een gedetailde wagen in de zon..:heart_eyes:
 
Dank voor jullie reacties. Als de zon schijnt tijdens het poetsen van mijn eigen 308 dan zal ik hem zeker even in de zon zetten. Moet ik nog wel even IronX kopen want dat heb ik echt nodig.
 
Wittereus zei:
Kun je niet nog een na foto van de dorpel laten zien?

Zoom ff in met Ctrl toets en je scroll wiel op de laatste foto, dan kan je zien dat ie weg is. Ik wilde het aantal foto's beperken om te voorkomen dat iedere hoek er op staat.