Van het weekend het welpje al gewassen en sindsdien stond ze onder de carport.. vanmorgen begonnen het kleien, daarvoor Meguiars klei gebruikt en Last Touch als lubricant.
Er zat echt ontzettend veel troep op de lak, hij voelde ook echt als schuurpapier aan
Op met name de bestuurderskant zat ook veel spuitnevel, soms liet het zich maar moeizaam verwijderen, maar het is gelukt.
Na alles gedroogd te hebben ben ik begonnen om de lak wat nieuw leven in te blazen.. het doel voor nu was eigenlijk de auto netjes maken en daarna goed beschermen.
Een andere keer zal ik de lak helemaal gaan polijsten, maar daar lag nu de prioriteit niet voor mij.
Ik heb gekozen voor de Meguiars Ultimate compound op de DAP EVO, op een groene pad.. de lak knapte er zienderogen van op en voelde ook weer lekker glad aan.. nog even getwijfeld om ook de polish aan te brengen die ik net binnen had gekregen maar de wetenschap dat een wax daardoor minder hecht en dus duurzaam is, daar nu niet voor gekozen.
Als bescherming heb ik Collinite 476S genomen, deel voor deel ingesmeerd, kort laten curen en afnemen was kinderspel..
De overige zaken wil ik ook weer stapsgewijs aanpakken, zo moet het kunststof nog gedaan worden, de bandjes en wieldoppen, ramen etc
Voor nu ben ik tevreden en benieuwd naar de Collinite, ik was alleen bekend met de 845