• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

peugeot 2005 Limousine

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Vandaag was het dan zover, de Peugeot 2005 Limousine was aan de beurt voor een full-detail van het exterieur.
Om de auto te wassen was niet nodig want dat was gebeurd en ik heb toen eerst de hele auto voor de zekerheid afgenomen met APC.
Ik zal gelijk maar beginnen met de stappen die ik heb gedaan.

1. Gehele buitenkant afgenomen met APC, reden was om de zwarte lekstrepen zo voor het kleien te verwijderen.
IMG_0693.webp


2. Daarna de lak met de PB Elastic Clay en de DJ Born Slippy

IMG_0692-1.webp


3. Stap 1 herhaald.

4. Doordat de lak Swirlvrij was heb ik de lichte combi op de Rotary gebruikt.
Op de witte pad heb ik de PB Poslish with Sealant aangebracht.

IMG_0694.webp


5. Als laatste met de hand de DJ Light Fantastic aangebracht.

Toen ik de gehele auto in de DJ zat heb ik eerst de velgen gepoetst met WheelWax.
Daarna de Wolfgang op de banden, eigenaar hield net zoals ik niet van die hoogglans op de banden.
En toen na ongeveer 45 minuten de DJ uitgepoetst.
Daarna de ruiten met de Meg. Pro Glass cleaner schoongemaakt
Trims met de SmartGlel behandeld.

En toen ik nog 1,5 uur overhad heb ik het interieur ook gelijk even behandeld.
Alles schoongemaakt met de APC.
Kunststof behandeld met de PB Natural Look en de het lederen stoelen behandeld met de PB Leather Stuff.

Onder aan de geplaatste foto's heb ik nog een link geplaatst naar een uitzending van TV-Oost.
Voor een programma is hij toen geïntervieuwd en in de eerste 5:30 min. komt hij gelijk aan bod.
Ook komen er ook nog een paar foto's voorbij die gemaakt zijn tijdens de ombouw van deze auto.
En voor diegene die het autoblad Autoweek heeft dan staat daar ook nog een intervieuw in.
Dit intervieuw is te lezen in nummer 33, uitgave van twee weken terug.
Hier dan de foto's voor.

IMG_0685.webp


IMG_0688.webp


IMG_0689.webp


IMG_0690.webp


IMG_0691.webp


En dan hier de foto's na.

IMG_0703.webp


IMG_0699.webp


IMG_0701.webp


IMG_0704.webp


IMG_0705.webp


IMG_0707.webp


IMG_0706.webp


IMG_0710.webp


IMG_0711.webp


IMG_0712.webp


IMG_0714.webp


IMG_0715.webp


IMG_0716.webp


Bedankt voor het lezen.
Hier nog de link naar de uitzending van TV-Oost
 
Ziet er appart uit.


En mooi resultaat.

Maar vindt het zonde dat er zo`n cosworthspoiler opzit , die dingen horen op een Cos thuis;) ]-0
 
Je moest eens weten hoe het eruit zag toen die er nog niet op zat.
Hij liet me vandaag nog foto's zien zonder die spoiler maar dat zag er helemaal niet uit.
Omdat een Limo altijd een kofferbak erachter heeft zitten en een Hatch niet leek dit echt heel dom.
Die spoiler haalt min of meer de hatch lijn weg..

Trouwens er ligt een 1.9 GTI onder de kap.
 
Mooi verschil, zo kan deze wel weer voor de dag komen!

Beetje rare combi van sjiek & sportief, maar ik kan de humor er wel van inzien.
 
Ja dat was hem dus idd.
Inmiddels bij zijn garage bedrijf staan er ruim 100 205-jes in de rij en dan heeft hij nog ergens in een groto schuur ook nog ongeveer 50 205-jes staan.
Hij moet nu druk bezig met zijn 4x4 Peugeot want de motor die in de koffer ligt en de achterwielen aandrijft liggen de koppelingsplaten eruit.
In deze 4x4 ligt voor onder de kap een 1.9 GTI en achterin de koffer eveneens een 1.9 GTI en met deze auto gaat hij meedoen aan de autoblubbering.
Autoblubbering is zo snel mogelijk door een bak modder, volgens mij 100m, rossen en het is geweldig om te zien met welke creaties sommige mensen komen opdagen zoals ook bijvoorbeeld een 2CV met een V-8
 
Zoiets heb ik inderdaad ook nog nooit gezien haha, erg apart, je hoeft maar een hobby te hebben.. maar goed, wel knap resultaat en ziet er goed uit.
 
Bedankt, helaas geen foto's van buiten kunnen maken omdat hij er niet meer was toen ik klaar was en zelf wilde ik dit lange apparaat ook niet buiten zetten.
Je zult altijd zien dat er dan wat gebeurd.
 
Hele aparte limo zeg! Vanwaar de keuze om Polish with Sealant roterend aan te brengen? Snelheid?
 
Om de polish zijn werk goed te laten doen was dit mijn keuze en de Pro had ik op stand 3 gezet, Swirls waren niet aanwezig op de lak en vandaar dat ik deze combi had gekozen.
Na een stukje te hebben gedaan kon je zeker een verschil zien maar ik kreeg het helaas niet op de foto i.v.m. de kleur wit.
Ik heb ook eerst de gehele auto gedaan en ook voor de zekerheid ruim een half uur laten curen en na het uitpoetsen was de lak zo glad dat wanneer er een vlieg wou gaan landen deze alle poten zou breken, haha.

De Polish with Sealant is dan ook echt een aanrader, mijn eerste ervaring met dit product was ook meteen geweldig te noemen.
 
Ziet er weer top uit, glans is weer mooi terug! Vreselijke afwerking trouwens, zie foto met middenarmsteun + schakelaars raambediening. Apart is het wel :ja
 
Daar is hij zelf ook niet over te spreken.
Hij heeft destijds de stoelen en deurpanelen laten bekleden door een gespecialiseerd bedrijf die ook het dak heeft voorzien van leer en de vloer heeft voorzien van vloerbedekking.
De ronde hoeken van de stoelen zijn erg puntig en de afwerking om de schakelaars amateuristisch.
Het dak ontstaan op enkele plekken wat blaasjes.
Hij wil nu alles door een ander bedrijf opnieuw laten doen, hij heeft van iemand het resultaat gezien die een Honda NSX heeft en hiervan ook de stoelen heeft laten bekleden en dit zag er helemaal perfect uit.
Dit bedrijf heeft hij al benaderd en gaan hier tzt eens naar kijken