• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 206

Bartezzz

Detailing chief
8 mei 2010
1.844
82
In de zomer kwam er een vriend naar me toe, ja bart kun je niet ff me auto poetsen. (dacht dat het een uurtje kosten)
dus ben begonnen met uitleggen, dat dat toch echt niet in een uurtje kon.

na wat demo's op zijn wagen eigenlijk meteen maar begonnen aan een full detail (spontaan)

eerst gewassen en gekleid met SN klei.

toen begonnen met polijsten, hoefde niet heel erg strak, dus wederom 1 hit rotary oranje en mezzo, en 1 hit dap500 licht green finale
was al prima.

maar goed, toen de glaze. hier begon het grappige stukje..

eerste lime prima aangebracht maar hierdoor kreeg de lak opeens een veel rozere uitstraling dan die al had.
aangezien hij er al vaker mee geplaagd werd in de kroeg (oa door mij) dat hij een roze auto heeft, was nog rozer geen optie.
dus met een rondje dap500 en professional polish dit er weer afgehaald.
daarna de EZ-chreme- Glaze van chemical guys aangebracht, dit gaf een veel "bruiner" idee. de lak was veel roder dan eerst.
positief dus. dus hier maar mee verder gegaan.

daarna afgemaakt met een rondje M-seal en HD-wax van autoglym.

de foto's
hier zie je de lak met LP erop. erg roze ten opzicht van eerst.
links naast het leeuwtje is behandeld, rechts niet.
p0507101432.webp

hier nog 1 van de motorkap met LP, zeker toch wel roze.
p050710143201.webp

hier de EZ-chreme glaze, een stuk beter! hier is ook de rest meegedaan.
p050710143202.webp

foto'tje in actie!
p0507101433.webp

achterbakkie ook weer strak, dankzij een borstel en wat APC 1:15
p050710143203.webp

reflectie/eindresultaat
p0507101443.webp

p0507101749.webp

p050710174901.webp

Mooie reflectie!:-)^
Maar dit 'rood' is wel een beetje speciaal hé, lijkt me een toffe kleur. Maar iets donkerder dan bv tornadorood van VAG.

Looks good, HD wax valt me allesinds mee btw, beetje ondergewaardeerd product, echt een goeie wax.

bedankt voor de reactie's!

kleur is zeker mooi, maar niet op me eigen wagen :-"

ik vond het zeer opvallend wat een glaze kan doen ja! kleur veranderd dus echt een paar tinten.

@eelco, HD-wax is echt ondergewaardeerd ja! maar dat zijn meer producten. alleen vond ik die geur niet prettig in vergelijking met Dodo.
maar het resultaat is niet minder (misschien wel meer)