• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

peugeot 207(update)

picasso

Detailing rookie
29 okt 2010
753
0
Zoals gisteren beloofd , toch nog foto's ontvangen van mijn eerste klus .
Eerst er eens bij zetten wat ik allemaal gedaan heb ,
De wagen afgespoeld , en daarna gewassen met Mothers Wax California Gold met een wasmit en het 2 emmers systeem .
Daarna afgespoeld en gedroogd met de Delirium Orange Drying Towel .
Dan de velgen ingespoten met apc 1:5 en dit wat laten trekken , daar deze zo zwart waren als de banden heb ik ze niet volledig proper gekregen (maar heb vandaag mijn bestelling binnen gekregen , en daar zal het volgende keer wel mee lukken , denk ik .
Daarna aan het kleien geslagen met de Mothers California Gold Clay Bar Paint Saving System .
dan eens goed rond gekeken naar de beschadigingen , en beginnen afplakken waar nodig .
Dan het grote moment voor mij , het polijsten , een testspotje zei dat ik met Monello SmartPad Orange Light Cutting Pad plus de Menzo goed zat .
Daarna afgewerkt met zwarte pad ook van Monello plus finale van Monello . Voor mij zag dit er heel goed uit , waarna ik dan heb afgewerkt met Mothers Wax Reflections Advanced Car Wax .
Heb ook nog de ramen gereinigd met Mothers Wax Glass Cleaner . Helaas de banden niet meer kunnen doen en ook geen glaze , daar ik in tijdsgebrek zat , omdat de wagen te laat werd geleverd . Desondanks was de eigenaares heel blij met het resultaat .

Hier dan de foto's , indien jullie tips hebben of kritiek wat ik fout deed hoor ik het graag . ;-)

IMG_0010-1.webp

IMG_0008-1.webp

IMG_0007-1.webp

IMG_0005-4.webp

IMG_0003-4.webp

IMG_0002-3.webp

IMG_0001-4.webp

En tenslotte de vuile velgen , als je goed kijkt naar de binnen kant van de velg zie je hoe ze er aan de buitenkant er uit zagen .
IMG_0012-1.webp

Netjes picasso, hoe beviel dat, die eerste klus?

Jammer dat er geen tijd meer was voor de banden, dat maakt het geheel altijd af vind ik.
Waarom de binnenkant van de velg niet meegenomen, of ging dat zwart er niet af?
Edit: net even naar je collectie gekeken, voor beide problemen heb je nu de oplossing in huis zie ik..;-)

Ik lees wel vaker dat men apc gebruikt als velgenreiniger? Dit is nu nog nooit in mij opgekomen het daarvoor te gebruiken, volgens mij is apc ook niet krachtig genoeg daarvoor maar ik kan het mis hebben. :weetniet

Ik mis ook een beetje voor/na foto's (algemene foto's en/of foto's met lamp) waarop de lakdefecten te zien zijn..nu kunnen we jammer genoeg niet zien hoe de auto eraan toe was. Maar waarschijnlijk was foto's nemen wel je laatste zorg bij die eerste detailklus? ;-)

Tip: ik weet niet of de eigenaresse er bezwaar tegen heeft dat haar nummerplaat zichtbaar is op dit forum? Meestal word deze onleesbaar gemaakt.

In elk geval: een succesvolle eerste detail! :-)^
Op naar de volgende...;-)

mooie kar en dito resultaat.

met de juiste spullen gaan de velgen vast wel schoon!!!

welke spullen heb je besteld???

APC werkt enkel bij lichte vervuiling op de velgen....ik gebruik het nogal eens op kunststof wieldoppen.

he mannen bedankt , het was spijtig genoeg nogal onverwachts dat ik aan deze klus kon beginnen , en daarom geen voor foto's kunnen nemen .
Of foto's van de verschillende stappen met belichting . Maar geloof me deze auto zag er gewoon smerig uit , slaapt al 3 jaar buiten en wassen kent ze niet .
En ja APC was het enige wat in huis had om de velgen proper te krijgen dacht ik . :roll

@ cruiser de spullen die ik nu heb staan bij mijn collectie .

O ja nog vermelden , haar vriends mercedes ML mag ik binnen kort ook doen .
Hier ga ik dan uitgebreid voor en na foto's nemen Virus . ;-)

Eventueel tips om deze te doen altijd welkom , is een zwarte .

Erg mooi geworden, de glans zit er goed op! En met de juiste producten kun je velgen ook 100% krijgen. Ga zo door!

Ziet er keurig uit :cool , enige opmerking zijn de velgen en banden. Maar daar heb je dan ondertussen de nodige spullen voor.

Het is ook niet de beste kleur om je werk te laten zien, zilver ziet er altijd wat 'plat' uit op foto's.

Zo Picasso dat ziet er erg netjes uit! Ik gebruik ook altijd APC voor mijn velgen. En wat ze hierboven zeggen dit werkt prima zolang het om lichte vervuiling gaat (ach... mijn velgen krijgen toch geen kans om vies te worden, haha )

Volgende keer idd meer foto's, maar die opmerking is wel vaak genoeg gemaakt nu ;)

Ben benieuwd naar de ML! :)

Thanks mannen voor de positieve reacties , en de opmerkingen .
Ik had graag beter werk afgeleverd , maar helaas . En Cyruzz mijn velgen krijgen daar ook de kans niet voor om zo vuil te worden .
Maar goed op naar de volgende . ;-)

Als jouw vaardigheden en show-off's even snel groeien als jouw collectie staan ons nog mooie reportages te wachten...:ja

Goed resultaat hoor!
Ik vind alleen je stap van een Orange Light Pad met cuttingfactor 4/5 naar de zwarte pad met cuttingfactor 0/5 (te) groot.
Was dit met je testspot de combi welke het beste resultaat gaf of?

he Toezman ik heb de witte pad ook nog gebruikt met de testspot , maar zag geen verschil . Kan natuurlijk ook aan mijn gebrek aan ervaring liggen .
Maar welke stap(pen) zou jij me dan aan raden ? Ben niet bang om bij te leren van de ervaren leden hier . ;-)

Hier dan de foto's , indien jullie tips hebben of kritiek wat ik fout deed hoor ik het graag .

Zeer netje's geworden.

Enige puntje wat ik kan verzinnen is dat je toe bent aan een nieuwe kentekenplaatje aan de voorkant :lol

Gr. Jeroen

picasso zei:
Maar welke stap(pen) zou jij me dan aan raden ?

De testspot met een witte pad, gebruikte je daar de Mezzo bij? Ik neem aan van wel.
Misschien had je de Inizio+Orange kunnen pakken, gevolgd door de Mezzo+Wit en afgebouwd met Finale+Zwart.

Uit je verhaal&foto's kan ik niet opmaken hoe de staat van de lak was, je zegt alleen dat de auto zeer vies was. Maar daar hebben wij detailers geen probleem mee, het gaat ons om de lakdefecten. Kortom, het is lastig om je zo verder te helpen.
Maar blijf in ieder geval lekker doen wat jij het beste lijkt;) Je bent goed op weg.

@ A110 ja die nummerplaat is idd wat versleten , maar dat intereseert haar niet .:roll
@ Toezman gebruikte idd de mezzo daar bij , maar volgende keer eens wat foto's van de staat van de lak nemen .
Nu bedankt voor de tip ,en op naar de volgende klus . ;-)

picasso zei:
@ A110 ja die nummerplaat is idd wat versleten , maar dat intereseert haar niet .:roll

Ben wel een rare daarin, want voor zo'n mensen begin ik niet eens aan een auto. Tis een hobby , geen werk.:roll

He Mcshine het is dat het mijn vrouw haar vriendin is , en dat ik door deze klus die Mercedes mag doen . Want anders deed ik het ook niet , ben eens benieuwd binnen een paar maanden hoe de auto er weer voor zal komen . 8-())