• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 207

beest23

Detailing addict
24 aug 2009
194
62
45
Het is een tijdje stil geweest vanaf mijn zijde op het forum, maar dat zal ik nu goedmaken met wat show-offs en het plaatsen van afgeronde projecten.

Hier de 207 van mijn vader. Bij aankoop hadden ze de auto gewassen, maar ook niet meer dan dat. De auto heeft 22k gereden en ziet er zeer goed uit. Geen of weinig krasjes te bekennen. Op de motorkap zat een licht kras, deze heb ik kunnen verwijderen met Mezzo op oranje (helaas geen foto van gemaakt)

Voor de kleine detailbeurt:

P1010188.webp

Ik heb de 207 eerst lekker gefoamed met Autobrite Super Snow foam.

P1010202.webp

Om hem vervolgens d.m.v. van de 2 emmermethode te wassen met de washmitt en Dodo Juice Sour Power gloss-enhancing shampoo. De velgen heb ik gereinigd met de laatste druppels Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner

Hierna heb ik hem gekleid met PB Elastic Clay en Spay en Wipe.

P1010204.webp

P1010205.webp

Hier begon hij al redelijk van de glimmen en werd de lak lekker glad. Ik heb hem daarna 2 maal in de Collinite Liquid Insulator Wax gezet ,de trims met Meguiars Gold Class Trim Detailer gedaan. De ruiten heb ik gereinigd met Meguiars NXT Generation Glass Cleaner.

P1010206.webp

Voor een snelle detailbeurt ben ik niet ontevreden. Binnenkort is de binnenkant aan de beurt.

Netjes en je vader ook weer tevreden zeker ?

Misschien nog een keer de letters eraf. Nu is ie nog niet zo oud ...
Heb je ook minder kans op schade eronder.

Hans

Bedankt voor je reactie. Als het mijn auto was geweest had ik dat zeker gedaan, maar mijn vader laat het liever zitten. :-/

McShine zei:
Waarom ook die letters eraf? Is dat een rage of zo?:roll

Mooie detail!

Was een rage. Detailers doen het omdat het in de weg zit met polijsten.
Daarnaast geven ze schade aan de lak. Dus als je te lang wacht wordt het eronder lelijk.

Hans (die zijn achterlichten demonteert om daarachter ook te waxen)

RedCat zei:
Hans (die zijn achterlichten demonteert om daarachter ook te waxen)

gelukkig, nog iemand. Ik dacht al dat ik de enige was. Bij mijn huidige auto heeft het niet veel zin, omdt de achterlchten als het ware over de lak heen vallen, maar bij mijn vorige auto deed ik dat ook

Anyway, on topic maar weer!

@beest23, ik had al zo'n vermoeden ;)

Een zeer mooie 207:cool
En de lettertjes is een persoonlijke keuze maar bij mij vliegen ze er ook direct af.
Is tijdens het poetsen toch net iets makkelijker...