• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Peugeot 207 Full Detail Inclusief Gyeon & Nanolex Glascoatings

@Quantoxx: naar wat ik begrepen heb van de uitleg... Op de primer kan je;na 24u curen, zonder meer de coating aanbrengen. Als je de coating binnen de tijdspanne van 24u wil aanbrengen moet je met prep de primer afnemen.
 
@Nick1407 - Ik weet er ook niet meer het fijne van. :) Maar ik denk dat je na het ontvetten nog steeds voordeel hebt van de Primer? En dat het ontvetten puur is om eventuele vuiltjes en dergelijke van de Primer-laag te halen? :p
 
@Quantoxx : zie ik dat dan goed als dit betekent dat je vrijwel direct na het gebruik van de primer de coating aanbrengt? Dat verklaart waarom Roy ze eerst afneemt?
Edit: ik zie net de post van @Nick1407. En zelfs na 24u curen mag je eerst nog ontvetten, zoals je aangeeft @Quantoxx .
 
Oke oke. Ik heb het misschien wat stom geschreven...

De Gyeon Primer breng je aan.
Neemt het af.
En na 24 uur kun je een coating smeren.

Dus in die 24 uur heb ik nog wat andere kleine dingetjes aangepakt ;)
 
Heb het produkt net nog eens opgezocht in de CC Webshop. Daar staat als je direct een coating wil aanbrengen je na 15 minuten gewoon afneemt met Prep. Anders laat je het 24u curen en kun je nog eens afnemen met Prep ivm stofdeeltjes.
Dus zoals ik het zou gebruiken: Wagen polijsten met Q2 Primer (laatste stap hoogglans), als de volledige wagen gedaan is, afnemen met Prep en daarna coating/wax.
Ik vraag mij wel het nut af dan waarom je de Primer dan 24u zou laten curen?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Wat een schitterend verslag! Leuk om dit met ons te delen! Thx.
Thum_up.gif
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik heb het tot nu toe bij beide auto's na 15 min afgenomen met EX. De verwerking erna met de coating werkt perfect, wel goed afnemen want heb dit een keer op een plekje niet goed gedaan waardoor het grijs uitsloeg.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Veel werk verricht Roy!
De grill is zilver gespoten kunststof lijkt mij dus wellicht was de alu polish wat minder op zijn plaats.
Ben geen fan van de auto en de vorm van de wielen maar je hebt de lakstaat weer zeer goed opgehaald, zal wat zweet gekost hebben! Goed bezig.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Klopt @Altos. Maar ik zat ervoor. En het potje alu polish stond naast me. En dacht. Gewoon proberen! Tot mijn verrassing werkte t aardig goed.

Had misschien ook een melamine sponsje kunnen pakken of Monello Mezzo. Maar t is nu weer strak.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Heb het produkt net nog eens opgezocht in de CC Webshop. Daar staat als je direct een coating wil aanbrengen je na 15 minuten gewoon afneemt met Prep. Anders laat je het 24u curen en kun je nog eens afnemen met Prep ivm stofdeeltjes.
Dus zoals ik het zou gebruiken: Wagen polijsten met Q2 Primer (laatste stap hoogglans), als de volledige wagen gedaan is, afnemen met Prep en daarna coating/wax.
Ik vraag mij wel het nut af dan waarom je de Primer dan 24u zou laten curen?

Na 24 uur cure kan je een coating gebruiken zonder verdere voorbereidingen, binnen 24 uur moet je dat wel doen. Theoretisch bespaar je weer een paar sprayjtes prep, maar over het algemeen zie ik niemand die 24 uur wacht om coating aan te brengen om vervolgens daarna wéér te wachten totdat de auto weer buiten mag spelen ;)
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Gyeon primer moet -indien niet met IR gedroogd- 24 u curen en nadien, net voor het aanbrengen van een coating, nog even ontvet worden met gyeon prep.
Edit: is omwille van de SiO2.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik (eigenlijk concullega’s) ken gevallen waar na 24 toch nog residu aanwezig is en mij lijkt het goed om toch nog eens (heel) licht te ontvetten.
Kan geen kwaad en daarmee ben je zeker van een proper oppervlak.
Trouwens, je zal sowieso moeten afnemen (ev met ander product) want na 24u ligt er toch stof op.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR