• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 208 lakschade wat nu?

Audreyjan

Detailing rookie
25 okt 2022
1
2
Ik heb een vraag. Mijn auto heeft witte vlekken over de hele auto. Ik heb de auto zo gekregen. Nu heb ik voor wrappen gekeken. Dit was volgens 3 verschillende plaatsen onhandig want de auto heeft al veel km’s gereden. ( 100.000) plus het zou de plekjes accentueren. Spuiten kan, maar is een dure grap ( 2000€ voor 9 onderdelen…). Nu zag ik iets over dippen, maar lees wisselende reviews en ik kan nergens vinden of dat zou kunnen over deze lakschade. Er was 1 bedrijf die zei dat ze de auto kunnen schuren opdoffen en dippen voor 900€. Maar is er dan weinig over van de eigen lak ( die er nog wel is)?

Veel vragen. Eigenlijk wil ik gewoon graag advies wat de beste en daarbij waar mogelijk de goedkoopste optie.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • 205AA242-00B3-474B-9E5B-A5842E6DFFF1.jpeg
    205AA242-00B3-474B-9E5B-A5842E6DFFF1.jpeg
    48,1 KB · Weergaven: 177
  • 8D2EEA37-AAC5-497C-9B09-8056BB11DF88.jpeg
    8D2EEA37-AAC5-497C-9B09-8056BB11DF88.jpeg
    118,8 KB · Weergaven: 176
  • 7AD3289C-9D2F-417D-A616-51755A9DBE6E.jpeg
    7AD3289C-9D2F-417D-A616-51755A9DBE6E.jpeg
    84,4 KB · Weergaven: 170
Enigszins lastig te zien, op de achterklep lijkt het alsof er verf spetters op zitten?
Als dat het geval is, dan is er vast een detailer in de buurt die je kan helpen dit weg te halen.
 
De eerste 2 foto's zijn niet erg duidelijk. In de derde zou ik ook zeggen dat je aan de rand van iedere "vlek" een randje met een overgang ziet van wel naar geen blanke lak - dus wat @RoCo zegt. Qua poetsen is daar dan geen eer aan te behalen. Wat wel een haalbare oplossing is tussen bijvoorbeeld wrappen of spuiten, kan alleen jijzelf beslissen. De optie van schuren en dippen lijkt me geen goede keuze, aangezien de dip waarschijnlijk geen lange levensduur heeft (?) en er dus altijd nog een keer gespoten zou moeten worden...
Een goedkope optie is er waarschijnlijk niet.

Nog meer vragen:
Je hebt de auto "gekregen"... is dat gekocht, of..? Kun je ergens verhaal halen?
Weet je iets over de geschiedenis van de auto? Hoe kan dit gekomen zijn? Is de auto ooit (slecht) overgespoten?
 
Jouw vraag staat niet daar waar hij hoort. @Dibbuz @Tim

Om toch verder te gaan op jouw vraag.
Op de laatste foto lijkt het inderdaad alsof de lak weg is, waardoor je enkel tot een mooi resultaat komt door het te laten herstellen en spuiten.
Wrappen snap ik, maar dan zou je inderdaad allemaal kringetjes zien daar waar de lak loslaat + als je de wrap ooit verwijdert, bestaat de kans dat je nog meer lak lostrekt.

Dippen snap ik niet goed... Ik ben geen expert hierin maar wat ik al gezien heb rond dippen is dat dit gebeurt met kleinere, losse stukken zoals velgen, spiegelkapjes,... En dus geen complete auto, die je helemaal onder water in een basin zou dompelen.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
- Op foto één zie ik eigenlijk niets.
- Op foto twee zie ik links van het midden een donkere 'krater' met aan de rand loslatende lak? Maar ik zou eerder een lichte kleur grondlaag verwachten en dat zou de witte vlekken kunnen verklaren.
- Op foto drie zie je dan wel weer heel duidelijk een 'raffelende' blanke lak, op de randen van de witte vlekken. (Niet allemaal, trouwens)

@AndyVR - Dippen is niet letterlijk onderdompelen. ;) 'Dip' kan simpelweg uit een spraycan komen of zelfs middels een spuitpistool. Denk aan bijv. 'PlastiDip', Je sprayt een rubberen laagje in matt, matallic, parelmoer en de vreemdste combi's.
 
Plastidip ken ik, ik zou dan ook verwachten dat die term gebruikt werd ipv het "gewone" dippen.

Zou Plastidip een goed alternatief zijn voor een volledige auto? Ook Plastidip heb ik enkel zien toegepast worden op bv. Velgen of kleine onderdelen, nooit op een complete buitenkant. De finish vond ik zelf nogal grof en niet bepaald erg mooi.
Maar goed dat is mijn mening...
 
Laatst bewerkt:
@AndyVR - Ik snap je. Plastidip is dan ook de meest bekende en de merknaam is verwaterd. (MP3-spelers zijn Ipods, alle kinderstoelen zijn Maxi Cosi's, navigaties zijn TomTom's, etc. Dippen is Plastidippen)

Wel een goed puntje; Het doel is om een andere look te creëren, maar bij twee van de drie opties (dippen, wrappen, spuiten) heb je ineens te maken met een compleet ander materiaal.

En inderdaad, bij dippen zie je vrijwel meteen dat er gedipt is.
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: RoyR en AndyVR