• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 308 met Waxoyllaagje...

Heya Peeps,

Toevallig kwam ik zojuist online om wat te vragen over het gebruik van mijn Waxoyl 100+ sponsjes die ik nog had rondslingeren. Ik heb al een aantal antwoorden gevonden in de reacties.

Ik moet bij het horen van 'Waxoyl' altijd meteen denken aan de test tussen Waxoyl 100+ en EX-P. Hierbij lagen de resultaten akelig dicht bij elkaar, alleen de prijzen totaal niet. :-D
Zoals de TS aangeeft was de beading na een aantal dagen al verdwenen, en lijkt het alsof er niet eens een sealant is aangebracht ofso?

Het idee was om de Waxoyl 100+ gebruiken op de zilvergrijze Ford Transit bus van mijn ouders als hij terugkomt van de spuiter. (roest) Ik dacht; Ik heb geen sealant, alleen een Collinite 845, maar wel nog wat van die Waxoyl-dingen. Dan gebruik ik die wel en top 'm af met de 845. Lijkt mij een bovengemiddelde bescherming. (Na cleaner, geen polijsten)

Alleen krijg ik nu het idee dat die Waxoyl 100+ best wel ruk is, of is de auto van TS een toevallige uitzondering?

@Patrick van Megen: Wassen, kleien, CLEANER, wax.

Ik heb nog nooit een cleaner gebruikt, maar misschien is het ook verstandig om na de cleaner ook de boel nog even af te spuiten en/of wassen?

De waxen van Collinite worden veel gebruikt en/of aangeprezen hier op het forum. De verschillen tussen de types zijn o.a.; Vloeibare of vast wax en simpelweg de kwaliteit in het algemeen. Echter, geen van de types zal je teleurstellen.


Greetz
 
Nou iedereen bedankt, ik heb de Collinite gekozen aan de hand van de reacties op de site.
De PB EX-P heb ik dus af laten vallen...


conv_2402.jpg