• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pinnacle - Micro-Rejuvenator Detergent Concentrate

PT Cruiser

Detailing addict
21 mei 2008
461
65
Hallo,

Ik heb recent de Pinnacle - Micro-Rejuvenator Detergent Concentrate aangeschaft.

Een paar dagen geleden heb ik het product geprobeerd, maar echt goed werk leverde het niet. Ik vermoed dat de dosering niet correct was.
De wasmachine zat goed vol en ik heb 20z. in het reservoir voor afwasmiddel gegoten. Er was geen ander wasmiddel aan toegevoegt. Heb ik daarmee de voorgeschreven "For a full load: Add 2oz." goed geïnterpreteerd of ben ik daar de mist in gegaan?

Is er iemand die me kan vertellen wat de correcte procedure is?
 
Ik heb de cobra vloeibare microrestorer, dus weet niet hoe die van Pinnacle is. Je zegt 2 oz gebruikt te hebben, dat is omgerekend 56 a 57 gram poeder, heb je dat gebruikt?
En wat bedoel je met dat het werk niet goed was? Alles nog vuil?
 
De doeken werden niet properder dan met een ander wasmiddel. Bij sommige zag ik geen echt verschil. Misschien dat ze te vuil zijn om nog mooi te krijgen.

Ik heb het doseerbekertje gebruiken dat bijgevoegd was. De Pinnacle is vloeibaar.
 
Ah okay. Sommige doeken van mij krijg ik ook niet meer zo schoon als dat ze ooit waren, dat is nu eenmaal zo, sommige vlekken zijn zeer lastig te verwijderen. Wat deze wasmiddelen doen is eigenlijk de werking van de microvezel weer herstellen. Dit soort middelen zijn ook sterk ontvettend om zo waxresten e.d. (en per abuis toegevoegde wasverzachter) uit de vezels te halen. De laatste tijd gebruik ik de restorer anders, ik was de doeken met een normaal wasmiddel en gebruik de restorer als laatste stap, waar normaal de wasverzachter gebruikt zou worden voor de normale was. Nu is het dubbel gewassen zou je kunnen zeggen ;)
Je zou nog eens kunnen proberen om de doeken een nacht te laten weken in het pinnacle wasmiddel of ander wasmiddel.
 
Ik ga het eens proberen op jouw manier. Eerst wassen met normale producten en dan als laatste stap de rejuvenator.

Bedankt voor de hulp!
 
Eerst alle gebruikte doeken en pads goed uitwringen en doorweken met warm water onder een stromende kraan (de pads wassen met dasty of dreft)tot de eerste en ergste vervuiling eruit is. Daarna gebruik ik de MF-restorer van Cobra als een voorwasje in een emmer of gootsteen (uurtje laten trekken met warm water), daarna licht uitwringen en zonder uitspoelen in de wasmachine, dan weer een scheutje MF-restorer in het bakje en op 40 graden met extra spoelen en vlekkenprogramma, en op het eind zo licht mogelijk centrifugeren (800 toeren ipv 1400). Daarna in de droger, maar dan niet kurkdroog (strijkdroog heet het programma) en dan max een half uurtje. De spullen voelen dan nog een klein beetje klam aan, maar dat droogt vanzelf bovenop de droger gelegd de hele nacht. klaar, schoon en heerlijk zacht.
 
PT Cruiser zei:
Ik ga het eens proberen op jouw manier. Eerst wassen met normale producten en dan als laatste stap de rejuvenator.

Bedankt voor de hulp!

Ik heb de Rejuvinator getest op schone megs doeken maar vond ze er niet noemenswaardig van veranderen. MIjn gele megs doeken zijn iets verkleurd naar okerkeurl en dat bleven ze ook in de rejuvinator.
Bovendien vond ik ze niet noemenswaardig zacht worden.

Het klinkt als vloeken misschien maar bij blind testen koos mijn vrouw tot 3x toe de blauwe wibra/action doek als veel zachter. Sorry guys.
 
het hangt ook echt af van de manier waarop je het wast (welke temperatuur, toerental centrifugeren, etc) en hoe je het droogt.

Ik heb van alles geprobeert, en de manier in mijn post hierboven werkt voor mij het beste.
Heb ook enkele Zeebra (zeeman/wibra) doeken, en die zijn absoluut niet verkeerd hoor :cool: ; alleen de 'echte' dikke doeken vind ik na het juist wassen/drogen met het juiste product toch echt zachter en fijner.

Mijn testpanel: mijn zachte wangetjes die dol zijn op de blauwe Dodo doek :heart_eyes:
Doet me denken aan m'n peuterjaren met m'n 'tut', rofl! :grinning:
 
stimpy68 zei:
De laatste tijd gebruik ik de restorer anders, ik was de doeken met een normaal wasmiddel en gebruik de restorer als laatste stap, waar normaal de wasverzachter gebruikt zou worden voor de normale was. Nu is het dubbel gewassen zou je kunnen zeggen.

Gooi je dan de restorer in het bakje voor de wasverzachter?

Ben nu ook alles voor het eerst met een restorer aan het wassen, ik heb het in het bakje voor de wasmiddelen gekieperd, maar ik hoorde alles zo de machine inlopen!
De was draait nu en het schuimt wel, dus de restorer is niet verloren gegaan.
 
Ik heb de cobra vloeibare microrestorer de eerste keer in het bakje van de wasverzachter gedaan (30ml), was een slecht idee, je voelde zo dat de doeken nog vol schuim zaten waarna ik de doeken met een kort spoelmiddelprogramma van de machine heb nagespoeld, kwam serieus wat schuim vrij. Gisteren heb ik het gewone wasmiddel vervangen door de restorer (aparte wasjes: 30ml voor de licht vervuilde microvezeldoeken en 60ml voor de watermagneten en de washmitt's) kleurprogramma, temperatuur van 40° en dat liep goed, de doeken waren proper en ze voelen zacht aan. Ik ga niet elke wasbeurt de restorer gebruiken, enkel als de doeken weer wat ruw beginnen aan te voelen, wordt anders een dure grap want die restorer kost wel veel meer dan een klassiek vloeibaar wasmiddel.
 
megane_cc zei:
Ik heb het de eerste keer in het bakje van de wasverzachter gedaan (30ml), was een slecht idee, je voelde zo dat de doeken nog vol schuim zaten waarna ik de doeken met een kort spoelmiddelprogramma van de machine heb nagespoeld, kwam serieus wat schuim vrij. Gisteren heb ik het gewone wasmiddel vervangen door de restorer (aparte wasjes: 30ml voor de licht vervuilde microvezeldoeken en 60ml voor de watermagneten en de washmitt's) kleurprogramma, temperatuur van 40° en dat liep goed, de doeken waren proper en ze voelen zacht aan. Ik ga niet elke wasbeurt de restorer gebruiken, enkel als de doeken weer wat ruw beginnen aan te voelen, wordt anders een dure grap want die restorer kost wel veel meer dan een klassiek vloeibaar wasmiddel.
Goed plan.
Ik zet de doeken meestal een uurtje in de week in een fijnwasmiddel of vloeibare Biotex als ze iets sterker vervuild zijn.
Spoelen doe ik met een scheut schoonmaakazijn. Zo blijven ze mooi zacht. Vervolgens centrifugeer ik op 1000 rpm en daarna in de droger bijna droog. Vervolgens de boel nog een dag op een rekje totdat alles helemaal droog is.
Af en toe in de wasmachine op 40°C met fijnwasmiddel en een scheut azijn in het wasverzachter bakje.
Ik heb nu zo'n microvezel wasmiddel gekocht. Dat wil ik eens in de ??? gaan gebruiken.