• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PIR berekening voorbeeld

@Quantoxx ik heb gisteren een nieuwe foamlans gekregen bij mijn Ava p50xl HD. Die nieuwe foamlans is 500ml(kleintje). Ik heb daar ongeveer 200ml product bij gedaan en kreeg perfecte foam. Of mijn verhouding was hiervoor verkeerd of mijn andere foamlans werk niet helemaal oke(Aliexp...) Nu dus wel beter.

Ik moet nog wel de PIR van mijn nieuwe foamlans bepalen. Hier had ik gisteren geen tijd voor.

De drukpomp PIR bepaling is dan dus iets makkelijker vast te stellen tov de foamlans. 1000x 0,04(4%)= 40ml product en dus 960ml water.
 
Je sprak over 130ml product en 870ml water. Dat is natuurlijk een aanzienlijk slapper mengsel dan een 200 / 300ml mengsel. ;)

Jup, dan werk je met vaste waardes en dus makkelijk te berekenen. Dus ook opvallend is hoeveel minder product je dan gebruikt.

(Ik kies voor foamen en dus meer product, wabt wil gewoon lekker makkelijk alles vol kunnen blaffen zondee pompen en klooien)