• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pixels66 Astra H GTC en polo 6N2 met vragen

pixels66

Detailing chief
21 mrt 2015
46
75
Hallo,

Bij deze even voorstellen, Ik rij in een Astra H GTC grijs metallic van kleur, en mijn vriendin in een Polo 6n2, donkerblauw( niet metallic) van kleur. Beiden wil ik onder handen gaan nemen, en heb al eea gelezen en gekocht.

Grotefoto-4QPCFB34.webp

Grotefoto-7HLULLXH.webp

Grotefoto-BFPOUEDM.webp

De polo heeft vooral wat aandachtspuntjes. Een daklijst en een deurgreep welke wit uitslaan, voor de rest heeft hij aardig wat krassen en putjes waar weinig aan te doen is. Voornamelijk glans nodig. detailfoto's volgen..

De Astra heeft op wat steenslag en met lakstift bijgewerkte puntjes nagenoeg geen schade, maar kan wat glans gebruiken. Helaas zie je het bijna niet op de grijze kleur, dus ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen hiervoor?

Grotefoto-SAYUMS7J.webp

Tot nu toe is mijn stappenplan:

Wassen met Meguiars Wash mitt en sonax shampoo, drogen met de Meguiars water magnet.
Kleien met Dodo Juice claybar Basics of bling en clay lube concentraat. Ik heb een bar van 55g, in hoeveel stukken zou ik deze moeten verdelen? En hoe zijn de ervaringen met concentraat?
Autoglym super resin polish. Als het goed is pak ik hiermee reiniging en een beetje glaze achtige combinatie?
Waxen met Autoglym Extra gloss protection. Dit is een sealant / wax achtig iets?

Ik heb 3 gele Meguiars pads, zijn dit de juiste hiervoor? Ik zie ook zoveel andere pads, maar geen idee daarvan verder. heb ook een rode Dodo Juice wax applicator(soort handschoentje). Kan ik deze ook gebruiken voor een van de spullen?

Hoe zijn de ervaringen met de Meguiars dual action power system voor de schroeftol? Ik ben binnenkort in Amerika en daar is Meguiars spotgoedkoop..

Hoop op goede antwoorden en alvast bedankt!!!

Laatst bewerkt:
Welkom, leuke auto's, veel succes ik verdeel mijn bar altijd in 2 stukken, en ik spray altijd flink met detail spray zodat de klei er goed overheen gaat, niet te stroef.

Hoi Sander,

Ook hier van harte welkom !

Wat betreft je vragen :
Om glans in de Astra (en Polo) te krijgen zou ik beginnen om de lak te reinigen. Voordat je iets op je lak aanbrengt altijd eerst clayen.
Die 55gr bar moet je in zulke stukken verdelen dat je deze goed kan hanteren. Ik denk dat 55gr een mooi formaat is.
Aan je foto te zien heb je 1 stukje clay. Als deze op de grond valt direct weggooien. Let ook even op dat je niet in de zon gaat proberen te claimen, daar kan de Dodo Juice clay lube erg slecht tegen (droogt snel uit).
oed vochtig houdt met det clay lube en dat je na het clayen nog een bescherming aanbrengt.

Na het wassen en clayen ben je eigenlijk alle verontreiniging die op de lak zit wel kwijt. Eventueel zou je het wassen en claimen nog kunnen aanvullen met een product om vliegroest te verwijderen zoals Gyeon Iron of Monello Non-Ferro.

Om de lak zelf ook te reinigen gebruik je een polijst of pain cleaner. De Super Reshine Polish (SRP) is hier een prima product voor als je dat met de hand wil doen.
Hoe je dit aanbrengt zal ook bepalen hoeveel correctie je daarmee kan krijgen. Je kan het met een gele forma pad aanbrengen maar ik zou daar een molens handpad voor kiezen.
Zwart en rood voor geen correctie, een witte geeft al iets meer correctie.

De foampads (gele en rode) zijn geschikt om zowel de SRP als de extra gloss protection en de Mequiars wax aan te brengen.
Wees wel zuinig met het aanbrengen van de SRP. Je brengt snel teveel product aan. Zorg ook dat je dit goed en helemaal afneemt met een goede microvezeldoek

Bedankt voor je bericht en de tips! Als ik het zo lees zit ik met SRP en EGP van Autoglym wel goed dus?

Volgens mij staat je autocorrectie aan, of ik heb geen idee wat je met een molens handpad bedoelt ;)

Ik begrijp ook niet helemaal wat je bedoelt met zwart en rood geen correctie, en wit iets meer correctie?

Lang leve Apple ;)
Molens is Monello : het huismerk van CarClean.

De SRP heeft een licht polijstende werking. Wil je deze als lakreiniger gebruiken dan kan je dat met een pad doen die van zichzelf niet corrigeert (krassen / swirls aanpakt).
Wil je die swirls / krassen wel aanpakken dan moet je dat product gebruiken op een pad die van zichzelf ook schuurt zoals een witte of oranje pad.
Let wel op dat als je een te zware pad qua correctie gebruikt je die stap wellicht nog moet na behandelen met een pad die minder correctie heeft.

De pads die ik bedoel zijn deze :
zwarte pad
oranje pad
witte pad

Die zwarte heeft net als de gele Mequiars en rode Dodo Juice pad die je nu al hebt geen correctie.
Door zijn vorm is deze wel makkelijker te gebruiken dan de gele padjes die je nu hebt.

Oke, goeie tips, bedankt! Ik ga het wel eerst met de rode Dodo en de gele Meg's proberen voor die eerste keer, eerst maar eens kijken wat ik er van bak! Vooralsnog zijn er een paar dingen die ik nog bij wil hebben:

Quick detailer voor de vuile plekjes die hier en daar weg moeten na het waxen (tips?)
Microvezeldoeken, stuk of wat, altijd handig..
Meguiars even coat pads, ik vermoed dat hiermee de Extra gloss fijn opgebracht kan worden
Andere shampoo, aangezien de huidige bijna op is..

Volgens mij ben je hier nieuw, heb je totaal geen ervaring met detailen, proberen mensen je hier te helpen en van advies te voorzien. Ik doe je via PM zelfs het aanbod om je te helpen met je auto's te detailen. Wil niet onaardig zijn hoor maar dit is wel een beetje kort door de bocht reactie van jouw kant naar mijn bescheiden mening...

Ik heb jouw ook een PM gestuurd, maar daar nog geen reactie op ontvangen... Kort door de bocht lijkt me niet, het lijkt mij een rustig forum, gezien het aantal berichten wat dagelijks gepost wordt, en gezien het geringe aantal berichten in dit topic. Niets ergs aan toch?

Welkom Sander,

als je inderdaad een "leek" op detailgebied bent raad ik aan eerst zoveel mogelijk te lezen hier op het forum, staat een schat aan info geschreven.
Ook al is in de USA de meg's Dual Action misschien spotgoedkoop zou ik je toch aanraden om voor een DAP te gaan.

Oh ja, en niet te kort door de bocht gaan heren: er zou maar een tegenligger aankomen............

pixels66;n419245 zei:
Vooralsnog zijn er een paar dingen die ik nog bij wil hebben:

Quick detailer voor de vuile plekjes die hier en daar weg moeten na het waxen (tips?)
Microvezeldoeken, stuk of wat, altijd handig..
Meguiars even coat pads, ik vermoed dat hiermee de Extra gloss fijn opgebracht kan worden
Andere shampoo, aangezien de huidige bijna op is..

Quick detailer : Spray & Wipe van Poorboys (is 1:1 te verdunnen met water, allen de 475ml wordt geleverd met sprayer).
Microvezeldoeken : die van Monello nemen, afhankelijk van de maat die je wil.
Pads voor aanbrengen van de Extra gloss kan je de even coat gebruiken van Mequiars of de Disco van Monello
Shampoo is een hele persoonlijke keuze. Let vooral op de PH waarde en de dosering die je moet gebruiken.
Zelf vindt ik de Dodo Juice Born to be mild en Bathe van Gyeon echt top shampoo's

Heb een aantal zaken bijbesteld die ik voor nu wel echt nodig heb:

Mothers California Shampoo 1 liter
even coat pads(zien er steviger uit dan de Monello Disco pads)
Monello microvezeldoek

Vergeet eigenlijk nog een witte / oranje pad voor de swirls te bestellen... Bummer!

Ik kan je de handpads van Monello zeer zeker allemaal aanraden! Gewoon een erg fijn pad qua vorm. Met die ronde pads heb ik op de een of andere manier meer last van.....

(Bijna) alle Monello producten kan ik je aanraden! Gewoon erg goede prijs/kwaliteit verhouding. Zeker even een flesje non-ferro bij je volgende bestelling meenemen, maakt het kleien ook zeker een stuk makkelijker!

Bedankt voor de tips. Ik heb de bestelling van gisteren al binnen, heerlijk snel! voorlopig heb ik nu aardig wat staan, dus ik ga eerst lekker aan de gang met deze spullen, en de handpads hou ik in gedachten. Non Ferro had handig geweest, maar om nu 5 euro verzendkosten te betalen voor 1 flesje, dat wordt 'm ff niet.. Wellicht dat er op de autoRAI binnenkort nog wat leuks te scoren is??

Stappenplan voor nu wordt:
1. Wassen met Mothers California Gold shampoo + Meguiars Wash mitt en 2 emmers(geen grid guard)

2. Kleien met Dodo's clay bar en clay lube concentraat + Monello Peluche Verde doek

3. Autoglym Super Resin polish met Meguiars yellow foam applicator + Meguiars microfiber towel

4. Autoglym Extra Gloss protection met Meguiars Even Coat applicator + Monello Peluche Verde doek(uit stap 2) en evt. de Piccolo

5. Banden met Meguiars Tyre gel + Meguiars yellow foam applicator

welkom op het forum
ziet er allemaal goed uit moet ik zeggen