• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plasti dip / Cardip voor een versleten dakhemel?

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Heren,

Ik heb momenteel een Skoda octavia en mijn dakhemel begint los te laten. Momenteel is de auto 17j oud en wil niet de investering doen voor een nieuwe dakhemel. Occasie dakhemel is vrijwel niet te vinden in België, en als je ze vindt zijn ze ook 15j oud en zal de lijm ook niet meer zijn wat het was...

Hem zelf opnieuw bekleden heb ik behoorlijk wat schrik van, hem demonteren niet. Heb al veel gehoord dat na een half jaar de bekleding opnieuw begint te hangen. Zelfs als alles volgens de regels van kunst is gebeurd. Ik wilde hem eerst opnieuw bekleden met Skai maar wat mensen raden me dat af omdat de welvingen niet goed te volgens zijn...

Nu heb ik op het wereldwijde web een paar zotten gevonden die vooral (bij Landrovers) gewoon een hemel eruit halen, stof weghalen, proper maken en dan dippen in de kleur die ze willen. Ik zou dan voor zwart gaan.

Wat denken jullie hiervan of sla ik hier de bal volledig mis?

Dit is het idee erachter;

http://www.lotustalk.com/forums/f101/hard-top-liner-repair-123594/

Grtz
Stephan
 
Als je dat doet, hou er dan rekening mee dat je meer geluid gaat horen van buiten.
En binnen in de auto meer echoot, het geluid wordt niet meer geabsorbeerd door de stof.

Ik denk ook dat je scherpe randen overhoud, die nu afgedekt zijn.
 
Waarschijnlijk heb je dan ook last van de kabels, van verlichting, radio-antenne e.d.. Want die zitten nu waarschijnlijk onder de dakhemel.
 
Volgens mij heb je een aantal problemen te verwachten:
- heel veel extra geluid van binnen (zowel door reflectie van geluid in de auto, als geluid van buiten)
- antenne kabels, draden interieurverlichting die over het dak lopen, evenals eventuele kabel naar de voet van je binnenspiegel (voor automatische antiverblinding, regensensor, microfoon carkit enz.)
- bevestiging van je interieurverlichting.

Ik weet niet of je de hatchback of de combi versie hebt, maar als ik in Nederland kijk, zie ik Octavia's I op de sloop staan tot bouwjaar 2005/2006, al staan er niet heel veel, maar dat is al stuk jonger dan 15 jaar.

Linkje als je zelf wil zoeken: http://www.schadeautos.nl/nl/demontage/c/2 Let wel op dat je op demontage-auto's zoekt, niet op schade-auto's, schade-auto's worden alleen in zijn geheel verkocht om opgeknapt te worden en weer te gaan rijden.
 
kleinduimpje b-bbcode-user js-bbcode-user" href="#" data-cke-saved-href="#">kleinduimpje ass="b-bbcode-user js-bbcode-user" href="#" data-cke-saved-href="#">dennisdennis-12 ode-user js-bbcode-user" href="#" data-cke-saved-href="#">dennisdennis-12 bbcode-user js-bbcode-user" href="#" data-cke-saved-href="#">dennisdennis-12 nk dat jullie het concept niet echt begrijpen. Mss mijn Belgische taal :).

Ik bedoel het kartonnen deel eruit halen (echt de hemel), proper maken (schuimlaag+stof weghalen), laagje grondlaag tegen het opzuigen en dan de hemel plastidippen en terug plaatsen. Deze dan terug plaatsen als origineel.

Het enige wat veranderd is dat het stof --> Dip wordt. omdat opnieuw stofferen niet het simpelste klusje is naar het schijnt; Ik ga sowieso niet onder het kale dak zitten, de hemel komt er terug in maar dan met dip...

In ieder geval thanks om mee te denken Cordoba , @ dennisdennis-12 , @ kleinduimpje ,

Of echt niet doen
biggrin2.gif
 
Kweet niet wat er mis is gegaan met de vorige post maar krijg het niet meer aangepast :-S

Ik denk dat jullie het concept niet echt begrijpen. Mss mijn Belgische taal :).

Ik bedoel het kartonnen deel eruit halen (echt de hemel), proper maken (schuimlaag+stof weghalen), laagje grondlaag tegen het opzuigen en dan de hemel plastidippen en terug plaatsen. Deze dan terug plaatsen als origineel maar zonder stof maar dip.

Het enige wat veranderd is dat het stof --> Dip wordt. omdat opnieuw stofferen niet het simpelste klusje is naar het schijnt; Ik ga sowieso niet onder het kale dak zitten, de hemel komt er terug in maar dan met dip...

In ieder geval thanks om mee te denken [USER][/USER] , @ dennisdennis-12 , @ kleinduimpje ,

Of echt niet doen
biggrin2.gif
 
Stephan Moeilijk in te schatten wat dat op gaat leveren qua geluid. De stof plastidippen, lijkt eenvoudiger, maar ik denk dat je dan veel kans op beschadiging van je plastidip hebt bij het plaatsen.
Ik ben benieuwd naar het resultaat, als je deze aanpassing doorzet.