• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plastic op deurpaneel slaat wit uit door interieurreiniger

Brokkenpiloot

Detailing rookie
29 jul 2024
4
15
Hallo,

Ik heb het volledige interieur van een Toyota Yaris (2017) schoongemaakt met Carpro Inside.
Mijn werkwijze was als volgt:
  1. Zachte brush inspuiten met Carpro Inside
  2. Verspreiden en brushen over oppervlak
  3. Product van het oppervlak vegen met (droge) microvezel doek
  4. Afnemen met (vochtige) microvezel doek
  5. Droogvegen met microvezel doek
Het werkte overal vrij goed, alleen bij beide achterdeurpanelen liet dit witte/doffe vlekken achter:
deur rechts.jpg


deur links.jpg


Het was een warme dag en de deuren stonden open en dus in de zon, misschien dat dat de reden kan zijn.
Maargoed, in de rest van de auto dus geen problemen mee gehad.

Weten jullie wat ik kan proberen om dit te herstellen?

Alvast bedankt!
 
Welkom op ons forum!

Wij verkopen helaas geen Carpro meer en kennen het product ook niet goed. Misschien is het handig om even contact op te nemen met de winkel waar je het product hebt gekocht?

Het lijkt erop dat de aangetaste plekken een zacht rubber laagje hebben. Dit laagje staat erom bekend om na verloop van tijd 'versleten' te raken en kan dan ook gaan plakken. Worden de plekken weer donker als je ze nat maakt? Dit kan helpen om vast te stellen of de vlekken oppervlakkig zijn.
 
Carpro inside is een redelijk krachtige reiniger en haalt vetten en oliën weg.
Ik vermoed dat deze plastic lijsten een vettig laagje hadden waardoor deze "schade" verhult was en nu zichtbaar is door het reinigen/wegnemen van deze verontreiniging.
Je kan eens proberen met een plastic dressing ofzo erover te doen?
 
  • Leuk
Reactions: Riez
Welkom op ons forum!

Wij verkopen helaas geen Carpro meer en kennen het product ook niet goed. Misschien is het handig om even contact op te nemen met de winkel waar je het product hebt gekocht?

Het lijkt erop dat de aangetaste plekken een zacht rubber laagje hebben. Dit laagje staat erom bekend om na verloop van tijd 'versleten' te raken en kan dan ook gaan plakken. Worden de plekken weer donker als je ze nat maakt? Dit kan helpen om vast te stellen of de vlekken oppervlakkig zijn.
Tim, de vlekken zijn bij nat maken nog steeds zichtbaar (kleurverschil)