• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plastic op deurpaneel slaat wit uit door interieurreiniger

Brokkenpiloot

Detailing rookie
29 jul 2024
12
15
Hallo,

Ik heb het volledige interieur van een Toyota Yaris (2017) schoongemaakt met Carpro Inside.
Mijn werkwijze was als volgt:
  1. Zachte brush inspuiten met Carpro Inside
  2. Verspreiden en brushen over oppervlak
  3. Product van het oppervlak vegen met (droge) microvezel doek
  4. Afnemen met (vochtige) microvezel doek
  5. Droogvegen met microvezel doek
Het werkte overal vrij goed, alleen bij beide achterdeurpanelen liet dit witte/doffe vlekken achter:
deur rechts.jpg


deur links.jpg


Het was een warme dag en de deuren stonden open en dus in de zon, misschien dat dat de reden kan zijn.
Maargoed, in de rest van de auto dus geen problemen mee gehad.

Weten jullie wat ik kan proberen om dit te herstellen?

Alvast bedankt!
 
Geen fan van Labocosmetica...Al te vaak teleurgesteld. Wel mooie flesjes.

Ik gebruik voor mijn eigen auto Poorboy's Spray and Wipe gewoon omdat mijn auto geen diepte reiniging nodig heeft. Mothers's Total Interior Detailer of Gyeon Interior Detailer voldoet ook voor een snelle whipedown.

Overlaatst een Seat Toledo uit 2001 moeten doen met rondom beige interieur. Auto was steeds gestofzuigd, maar niets meer. De gordels, de stof van de armsteun waar de bestuurder zijn arm al die jaren heeft opgelegen, stuur, dashboard,...Ik heb voor sommige dingen echt wel zwaar geschut moeten bovenhalen. De Koch Mzr in 1 op 10 voor sommige delen in het interieur was echt nodig. Zetels gedaan en dakhemel gedaan met Pol Star in 1 op 10 en 1 op 5 in foam dispenser. De Sonax Cleanstar en Monello Matte Opaco deed het ook goed. Ik gebruik liever geen APC voor het interieur alhoewel het wel kan.

Dus gewoon in een lichte verdunning beginnen en als de vervuiling niet weggaat eventueel met een iets sterkere concentratie nog eens proberen. Beter 2 of 3 keer milder reinigen dan direct de grove middelen te gebruiken. In mijn geval kon ik hier niet anders.

Voor dressing gebruik ik 303 Aero Space Protectant voor deurpanelen. Poorboy's Natural Look, Koch Chemie Top Star, CarPro Perl, Gyeon Preserve gebruik ik ook vaak naargelang de soort van trim. Gyeon Preserve wel niet voor deurpanelen omdat op gladde trim regendruppels vlekken geeft.
 
  • Leuk
Reactions: Brokkenpiloot
Geen fan van Labocosmetica...Al te vaak teleurgesteld. Wel mooie flesjes.

Ik gebruik voor mijn eigen auto Poorboy's Spray and Wipe gewoon omdat mijn auto geen diepte reiniging nodig heeft. Mothers's Total Interior Detailer of Gyeon Interior Detailer voldoet ook voor een snelle whipedown.

Overlaatst een Seat Toledo uit 2001 moeten doen met rondom beige interieur. Auto was steeds gestofzuigd, maar niets meer. De gordels, de stof van de armsteun waar de bestuurder zijn arm al die jaren heeft opgelegen, stuur, dashboard,...Ik heb voor sommige dingen echt wel zwaar geschut moeten bovenhalen. De Koch Mzr in 1 op 10 voor sommige delen in het interieur was echt nodig. Zetels gedaan en dakhemel gedaan met Pol Star in 1 op 10 en 1 op 5 in foam dispenser. De Sonax Cleanstar en Monello Matte Opaco deed het ook goed. Ik gebruik liever geen APC voor het interieur alhoewel het wel kan.

Dus gewoon in een lichte verdunning beginnen en als de vervuiling niet weggaat eventueel met een iets sterkere concentratie nog eens proberen. Beter 2 of 3 keer milder reinigen dan direct de grove middelen te gebruiken. In mijn geval kon ik hier niet anders.

Voor dressing gebruik ik 303 Aero Space Protectant voor deurpanelen. Poorboy's Natural Look, Koch Chemie Top Star, CarPro Perl, Gyeon Preserve gebruik ik ook vaak naargelang de soort van trim. Gyeon Preserve wel niet voor deurpanelen omdat op gladde trim regendruppels vlekken geeft.
303 Aero Space Protectant zie en hoor ik ook vaak goede dingen over. Nu even voor Hydra gekozen na aanbeveling van een lokale professionele detailer.