• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plastic waas naafdoppen polijsten

Zoranurai

Detailing guru
11 jul 2022
516
115
Ik heb even wat naafdoppen besteld omdat mijn oude witte lijntjes krijgen van de velgenreiniger. Er zaten wat lichte swirls op dus dacht ze even te polijsten.

Nu weet ik dat glimmend plastic snel haze krijgt maar heb een voorzichtige poging gewaagd met de groene monello premium finishing pad en raffini finale.

Alleen zoals op de onderstaande foto lijkt dit testexemplaar te verkleuren (links uit de verpakking, rechts na polijsten) en heeft daarbij een flinke waas eroverheen gekregen. Gelukkig waren ze niet duur :)

Wat heb ik fout gedaan?

Ps: deze voelen hetzelfde aan als mn originele, maar zijn ze ook van metaal te krijgen ipv plastic?
 

Bijlagen

  • 8E1D2971-BAF0-4765-9919-B184579EA5C7.jpeg
    8E1D2971-BAF0-4765-9919-B184579EA5C7.jpeg
    316,2 KB · Weergaven: 63
Yes ze kwamen van ali. Ik vroeg me af hoe ze in verhouding stonden met originele die al gauw over de €50 kosten, ik weet overigens niet waar ik de originele kan vinden though. Maar bedankt voor de tip!
 
Heb je enig idee hoeveel beter ze zijn? Op alle fora en eigen ervaring met mn huidige lijkt de ali niet zoveel slechter. Of ze moeten vanaf 2021 veel beter zijn geworden (die van mij komt uit 2017)
 
Op langere termijn zal je zien dat die van Ali minder van kwaliteit zijn, althans dat is mijn ervaring. Ga nu mijn derde jaar in met de originele en nog steeds nieuwstaat.
 
Zo zien de naafkapjes van m'n 2015 Skoda Fabia eruit tot op heden...en ja, ik moet ze nog steeds een keer vervangen maar het ontbreekt me gewoon aan tijd én zin om ze te vervangen :eyes:
Gelukkig ben ik niet de enige, dit schijnt een typisch Skoda kwaaltje te zijn.

20230218_101913.jpg
 
Vroeger bleven ze netjes, maar ergens rond 2014/2015 zijn die goedkope plastic doppen gekomen. Ook de originele krijgen vaak rare witte randjes enz.
 
Ik ga ze gewoon even proberen, heb ook nieuw lichtmetaal besteld, die komen er volgende week onder. Dan gelijk deze dopjes erop. En heel eerlijk, 4 stuks heeft me €9 gekost dus als ze het een half jaar vol houden ben ik al tevreden.
Mijn originele zitten op de winterwielen, dus misschien dat het zout etc er ook effect op heeft.

Nu moet ik zeggen dat ik denk dat het door de bilt hamber auto-wheel komt, daar staat ook expliciet op deze niet op naafkappen te gebruiken omdat deze dan wit kunnen uitslaan. Die gebruik ik dus nu enkel aan de binnenkant van het wiel