• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plastidip zwarte velgen laat los

JeffkLB

Detailing trainee
5 nov 2019
35
30
26
Beste leden,

Sinds kort eigenaar van een witte Seat Ibiza met zwarte velgen.
Helaas waren de velgen toen ik ze kreeg niet Helemaal zwart maar een beetje bruinachtig.
Ik heb al 2x gehad dat ik mijn velgen aan het inspuiten was met monello velgenreiniger en deze aan het borstelen was. Hierna wilde ik ze afspuiten met de hogedruk en er delen 'zwart' los lieten en ik zo de lichtmetalen velgen kleur zilver zag...

nu weet ik niet of iemand hier wat info over heeft, maar kan ik alles eraf halen wat los laat, velgen ontvetten en deze dan insprayen met Motip velgen spray, om deze vervolgens te dekken met blanke lak.

iemand hier ervaring mee dat het 'zwarte' niet oplost door de velgenreiniger of niet los laat als ik met de hogedruk eroverheen ga...??

Foto bijgevoegd van 1 van de velgen (op een andere velg ligt de hele linkerkant er al vanaf)
 

Bijlagen

  • AEE8F947-EDFD-445D-AD17-5E4100348DA2.jpeg
    AEE8F947-EDFD-445D-AD17-5E4100348DA2.jpeg
    24 KB · Weergaven: 284
Ik vind zelf plastidip op velgen sowieso al een verschrikking.
Ik zou persoonlijk gewoon de hele diep eraf halen. En opzoek gaan naar een knap setje velgen, in een grotere maat.
 
Zoals Roy al zei zou ik ook proberen de laag eraf te halen. Met de hogedruk spuit zal je er een deel vanaf kunnen halen. Je kunt het ook proberen er vanaf te trekken.

Motip velgen spray en blanke lak zal niet nodig zijn omdat de normale laklaag er nog onder zit.
 
Als het echt Plastidip is, kun je deze weer bijwerken hoor. Als het dan weer egaal is, kun je ook een nieuwe zwarte laag aanbrengen zodat ze weer helemaal netjes zijn.
Het advies om maar weer grotere velgen te nemen, is wel heel resoluut en daarbij kun je niet bij iedereen in de portemonnee kijken. Een paar flesjes Platidip staan niet in verhouding tot een andere set velgen.

De velgen voor deze Twingo heb ik toen ook helemaal behandeld met Plastidip, dat is gewoon dik 2 jaar goed gebleven..


588D9EFA-F849-466E-A4D4-8C7FDA8C47BB.jpeg
3FF3AFC5-814E-4BD3-9E0E-49D3DA5E248D.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zoals Roy al zei zou ik ook proberen de laag eraf te halen. Met de hogedruk spuit zal je er een deel vanaf kunnen halen. Je kunt het ook proberen er vanaf te trekken.

Motip velgen spray en blanke lak zal niet nodig zijn omdat de normale laklaag er nog onder zit.
Zal het ook niet werken als ik eerst primer gebruik, dan de zwarte variant spray en dan blanke lak erover als bescherming?
 
Als het echt Plastidip is, kun je deze weer bijwerken hoor. Als het dan weer egaal is, kun je ook een nieuwe zwarte laag aanbrengen zodat ze weer helemaal netjes zijn.
Het advies om maar weer grotere velgen te nemen, is wel heel resoluut en daarbij kun je niet bij iedereen in de portemonnee kijken. Een paar flesjes Plaatidip staan niet in verhouding tot een andere set velgen.
Heb al een stukje bijgetipt, maar helaas liet de andere kant van de velg ook weer los. Zo blijf ik bezig..

En indd een nieuw setje velgen vooral zwart blijft een vermogen ...
 
Dus je wilt ze weer plastidippen? Dan zou ik eerst alles eraf halen wat er nu op zit en dan opnieuw plastidip aanbrengen. Blanke lak zal ik daar zeker niet over aanbrengen. Lijkt me niet dat dat goed hecht en van wat ik begrijp is het ook niet nodig.
 
Als je ze eerst kaal maakt dus alle plastidip eraf zou je ze opnieuw kunnen dippen of kunnen spuiten. Het spuiten is meer moeite en er is wat meer kennis vereist maar ik vind het stukken netter dan dippen.
 
Succes met de dip er af te halen.
Ik heb dat ook gedaan op setje velgen. Daarna een horror om er af te krijgen...
Ze zeggen dat als de laag dik genoeg gespoten is dat die dip er zo zou af moeten gaan? Misschien heb ik hem te dun gespoten toen? 2e bus was zo goed als leeg. Foliatec was dat.

Boel er af doen, schuren, primer, lak en vernis en je hebt de set zoals je hem wilt hebben.
 
In het verleden best wat dip gebruikt en idd makkelijk verwijderbaar met 5 lagen na 2 jaar, bijna in 1x.