• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plekken en strepen op glas van APC en smurrie uit raamrubbers verwijderen

miikey

Detailing rookie
4 mei 2010
107
0
Na het ontvetten met APC van mijn raamrubbers is dit opgedroogd/uitgelopen op mijn ramen. Had namelijk daarna alle sponningen schoon gemaakt en te lang gewacht met het afspoelen. Zodoende is de APC en smurrie uit mijn raamrubbers opgedroogd. (van alle fouten leren we)
De plekken/stepen die de APC en de smurrie uit mijn raamrubbers hebben achtergelaten krijg ik niet schoon met bijv PB spray en wipe icm een MF pad. Wat is een betere glascleaner? Zou bijv meguiars glas cleaner concentrate beter volstaan?

Neem aan dat dit voor velen van jullie bekende koek is, dus ik hoor graag hoe jullie dit probleem oplossen:cool:
 
APC heeft het vuil de eerste keer losgeweekt, dan moet een 2e keer toch ook wel lukken? ;)
 
Misschien dom en heb je het al geprobeerd maar gewoon terug met je apc aan de gang? Als het eenmaal opgelost is geweest met apc moet het de 2de keer toch ook terug oplossen in apc? En trouwens ook .+1 voor hd van post hierboven
 
Ik heb mijn auto een full detail gegeven. Na het polijsten met HD afgespoten dus met HD gaat het niet sowieso had ik van te voren de raamrubbers met de HD afgespoten toen ik met de APC aan de gang ging.
Nu staat de auto in de BH en 1 laagje 915. Dus daarom wou ik niet graag met APC aan de gang, kan het wellicht eens proberen door een beetje op een MF pad te sprayen. Helaas ben ik nu een tijdje niet meer bij de betreffende auto dus kan het niet gelijk proberen.

Spray en wipe voldoet trouwens verder voldoende als glas cleaner en is net zo goed als megs glas cleaner concentrate uit de prof lijn?
 
Ik heb mijn raamlijsten en bumpers van mijn Scenic ook met APC gereinigd, maar krijg van die lelijke druipers, die ik niet weg krijg (ook niet met hogedruk) wie...