• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poedercoating op metaal,

gti1

Detailing addict
1 nov 2020
37
63
Goedendag poetsfanaten,

Ik heb heb een vraag over metaal dat een poedercoating heeft onder gaan. Nu is het zo dat ik het heb schoon gemaakt zie je verschillende doffe en glimmende vlekken op het oppervlak. Ik krijg dit met wassen niet weg. Mijn vraag is,

-kan ik dit gaan polijsten en daarna in de wax zetten
-welke polijstpasta moet ik voor poedercoating materiaal gebruiken. Ik dacht zelf aan om met de monello te beginnen.
-krijg ik de doffe en glimmende plekken dan echt weg?
Ik kan geen foto maken omdat het daar niet op te zien is, dit is alleen bij bepaald licht val en als het gaat schemeren.
Tot zover en alvast bedankt.
 
-krijg ik de doffe en glimmende plekken dan echt weg?
Als je dat écht wil zou ik hamer en beitel adviseren.

Serieus: wat is de bedoeling, had de hele poedercoat mat of juist glanzend moeten zijn? Als de poedercoat mat had moeten zijn, kan ik me voorstellen dat er ergens vet of een olieachtig product op de coating is terecht gekomen en dat dat de glimmende plekken veroorzaakt. In dat geval zou ik proberen of je de vetplekken met bijvoorbeeld een APC kunt verwijderen.

Geef ook wat meer informatie over wat je al wél geprobeerd hebt, dat voorkomt dat je advies krijgt wat je al eerder hebt uitgevoerd.
 
Laatst bewerkt: