• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poets-Blitz

Retcod

Detailing addict
29 dec 2012
291
50
Eigenlijk weet ik niet zo goed waar dit hoort, maar ik wil het jullie niet onthouden. Vanmorgen was ik bij een bouwmarkt en liep ik tegen het volgende rek aan;

DSC_0269_zpsa7691db3.webp

DSC_0268_zps1992abda.webp

Voor een paar euro ben je helemaal het mannetje (of vrouwtje natuurlijk) met deze polish ball. Polish like a pro! Een kleine glimlach kon ik niet onderdrukken. Wel vraag ik me af hoeveel schade je hiermee gaat veroorzaken, zeker als je 'm zoals aangegeven zowel voor de lak als de velgen gebruikt. Eigenlijk zou het verboden moeten worden :'(

Dat op lak en velgen gebruik kan worden houd niet per definitie in dat dit gedaan wordt met 1 en dezelfde polish ball .
Leg mij dan ook even uit waarom er meteen vanuit gegaan wordt dat er schade wordt aangericht.
Welk materiaal is het / hoe stug etcetc
De kleinere varianten ( 7½cm en de 10cm ) worden ook verkocht bij carclean ( als balletje zijnde ( uni-ball ))

Daar heb je gelijk in, je kan er meerdere kopen zodat je er een apart hebt voor de velgen. Het materiaal was, voorzover door het plastic heen te voelen, gelijk aan dat van die stugge goedkope gele schoonmaakdoekjes uit de supermarkt. Of het daadwerkelijk schade aanricht weet ik ook niet, ik heb er geen gekocht en ook geen test-spot gemaakt.

Volgens mij zijn de uni-balls van carclean/monello toch echt anders van structuur en materiaal, maar ik heb ze niet beide in mijn handen gehad.