• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poets/polijstadvies gevraagd, Golf 6 zwart.

bjornl

Detailing rookie
21 okt 2014
205
0
35
Advies gevraagd voor het volgende,

Ik heb een paar weken geleden mijn Golf geheel gepolijst in de volgende stappen:

Dap900+gele pad+Monello Veloce.
Dap900+oranje pad+Monello Mezzo.
Dap900+witte pad+Monello Finale.
Met Gyeon prep afgenomen.
Dap900+zwarte pad+Collinite 845.

Na deze behandeling heb ik nog wel een aantal lichte kleine krasjes gezien, maar deze op de foto's niet.

Nu heb ik hem hierna elke week gewassen met een Meguiars wash mitt + Gold class shampoo.
Sinds de polijstbeurt is hij nu 2x gewassen.

Vandaag had ik hem gewassen en stond hij in de zon, en zag ik ineens op de deuren de volgende krassen, die heb ik nooit eerder gezien na het polijsten.
Zouden deze na het polijsten ergens van gekomen zijn? of over het hoofd gezien door te weinig licht met polijsten te hebben gehad?

En hoe dit te gaan behandelen een volgende keer? zodat dit ook allemaal weg gaat.
Zelf zit ik er aan te denken om dit dan in het voorjaar te gaan doen, om hem nog eens geheel onder handen te gaan nemen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

conv_1037.webp

conv_1038.webp

conv_1039.webp

Kijk op zich is je werkwijze/volgorde niet slecht ,ik neem ff aan dat je wel van tevoren met de auto met klei hebt behandeld. Nu is het zo dat de meeste VAG auto's bekend staan om hun harde lak en kost het wat moeite om alle swirls enz eruit te krijgen en wellicht hebben de aanwezige olien in met name Finale de krasjes tijdelijk verhuld waardoor ze niet opvielen. Ik zou em in het voorjaar gewoon nog een keer doen. 1 keer veloce op geel machinestand 6 daarna afnemen met een inspectiespray zoals gyeon prep tevreden= afwerken met mezzo/finale op een lagere machine stand respectievelijk 4/3 . Nog niet alles eruit dan met een 2e ronde veloce op geel en nogmaals kijken wat het resultaat is. Een harde lak kost of meer tijd om te herstellen of je moet met een krachtigere machine aan de slag. Ik heb nog steeds geen spijt van de aanschaf van mijn bf21....

ik was vergeten te vermelden dat ik hem eerst geheel gekleid heb inderdaad! eerst geheel gekleid met de monello kleiset, en daarna geheel gepolijst in 3 stappen, veloce op geel stand 6, mezzo op oranje en stand 5, en finale op wit met stand 4.

Het vreemde is ook dat de krassen me nu pas opvallen, 2 weken later ongeveer.

Bij Carclean zijden ze dat ik het eens moest proberen om meer krasjes uit de harde lak te krijgen, hem te polijsten met de Sandwich Spider Foam Polishing Pad.
Dit wil ik van het voorjaar denk ik ook gaan proberen, eerst die pad, daarna met mezzo en oranje en daarna finale.

Met veloce op geel (genoeg schoonmaken tussendoor) ga je er uiteindelijk ook komen al schijnt die spiderpad wel goed te zijn. Ik heb de meeste scholl pads inmiddels ook alleen nog niet gebruikt. Al met al zal er wel wat tijd in gaan zitten daar ga je niet aan ontkomen denk ik.

heel herkenbaar. ik heb een golf 6 deep pearl black en herken het probleem helemaal. Het lijkt er inderdaad op alsof de olien in polijstmiddel de swirls tijdelijk maskeren.
Als de zon er na een poos vol op schijnt dan zie je onder een bepaalde hoek enorm veel swirls.

heb jij de swirls eruit?

ik heb de monello pastas uitgeprobeerd en laatst s3 gold en s40. de zichtbare krassen gaan eruit. de swirls die in de schaduw onzichtbaar zijn krijg ik er maar niet uit.

Tussentijds goed ontvetten van je lak en inspectere met een goede lamp.
Niet verwachten dat je met 1 hit geel/veloce alle swirls eruit krijgt dat kun je vergeten. Neem de tijd om je compound zijn werk te laten doen, zo kom je tot het beste resultaat.

Ik heb zelf een led zaklamp die vergelijkbaar is met de faro.
Binnenkort wil ik de golf nog eens helemaal nalopen, kijken waar nodig polijsten.
en misschien ook wat proberen met de spiderpad, kijken wat ik hiermee kan.