• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsbeurtje Opel Tigra (2000)

Cyruzzz

Detailing addict
14 okt 2010
186
62
Vandaag aan de slag gegaan met wat nieuwe pads en doeken op mijn mooie zwarte opel tigra. Ben bij een vriend in de loods gaan staan aangezien het af en toe regende $$)

Klik hier voor t topic met mn collectie

Ik heb de hele auto gedaan, maar ff foto's van de motorkap om de vooruitgang vast te kunnen leggen met mn camera (wat best lastig is). Helaas ziet het er op de foto's nog niet zo mooi uit als dat het in het echt is geworden :sob: Heb alleen nog niet de clay gebruikt...


Door de regen was de auto al goed schoon gespoeld (geen grof vuil meer) dus gelijk gaan wassen.

wassen.jpg



Nu alle spulletjes erbij gepakt en de klaarmaken voor het "echte" poetsen :eek:)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Zo stond de motorkap erbij voordat ik begon. Het lijkt heel erg veel steenslag, maar dat valt in het echt nog wel mee... t valt me nu zelf pas op hoe erg het is :schaam

voorv.jpg



Toen eerst de cleaner van Meguiar's DC step 1

[URL]http://img220.imageshack.us/img220/7043/nacleaner.jpg


Dan de ergste plekjes bijwerken met ScratchX 2.0

nascratchx2.jpg



Daarna de Polish (step 2 van Meguiars's DC)

napolish.jpg



En tot slot afmaken met een dubbele laag Carnaubawax (Meguiar's DC step 3)

eindresultaatmotorkap.jpg




Nog even de trims een beetje bijwerken, de ramen schoonmaken, instaplijsten/randen schoonmaken en het interrieur... Uiteindelijk 4,5 uur bezig geweest maar het resultaat mag en wel wezen!

eindresultaat1.jpg
 
Heel netjes gedaan !
Hoe vondt je de Scratch-X trouwens werken ? Heb deze van het weekend ook zelf mogen testen.

Toch vindt ik het wel erg jammer dat je het clayen hebt overgeslagen, naar mijn mening mis je nu iets wat de basis is voor de overige stappen die je gedaan hebt..
 
De ScratchX werkte prima, had heel wisselende dingen over gehoord, maar vind het t geld wel waard! Had een paar krassen op mn auto die ik er nu wel uit heb gekregen (zonder DAP).

Ook de verwerkbaarheid was prima. Weinig van gebruiken, goed inwrijven en t was zeer makkelijk af te nemen met een MF doek.

Clay heb ik pas sinds eergister in huis, en ben t van plan voor t eerst samen met een (detailende) vriend te doen. Is idd jammer, ben ik helemaal met je eens ,^^
 
Ziet er netjes uit.
Ik heb alleen geen hoge pet op van die spullen waar je krassen mee weg zou kunnen werken.
Is mij nog niet gelukt.
 
Knap gedaan!
Inderdaad jammer dat je niet geclayed hebt. Als je dit nog nooit gedaan hebt zal je versteld staan van het verschil in gladheid en glans.
Goed bezig en doe zo verder! :cool:
 
+1 Kleien is echt aan te raden!

Wat een steenslag zeg, toch geen bumperklever he?!

Ondanks de steenslag ziet hij er weer netjes uit! Ga zo door.
 
Bika zei:
Ziet er netjes uit.
Ik heb alleen geen hoge pet op van die spullen waar je krassen mee weg zou kunnen werken.
Is mij nog niet gelukt.

Als je echt krassen en swirls eruit wil krijgen zul je toch ook echt machinaal tewerk moeten gaan...

Maar desondanks het kleien toch een mooi resultaat, zwart is ook een erg dankbare kleur om te detailen...
 
netjes gedaan cyruzzz,de velgen staan hem ook goed.
hartstikke leuk dat je op jouw leeftijd,al zo,n leuke hobby gevonden hebt
het detaileren.

gr rene.
 
De ScratchX V1 vond ik persoonlijk helemaal ruk, geen idee wat V2 doet .... meen wel dat deze wat betere resultaten leverde.
Nadeel van goed wassen etc is dat je nu eens echt het vuil verwijder en de ellende pas echt gaat zien, whoopsie ;)
Ondanks dat er een 2-strijd is of je nu wel of niet wat onder de waxlaag 'moet' plakken ivm de standtijd etc, raad ik je aan om eens te kijken naar bv de PB BlackHole.
Deze zit bomvol fillers en maskeren de defecten weer voor een gedeelte, wellicht in je assortiment tzt een optie voor je ? !
 
daar ben ik het wel met uk-us mee eens,de pb black hole geeft zoveel
meerwaarde aan je zwarte tigra ,gebruik het zelf op donkerblauw en vind,
het fantastish.
 
+1....die blackhole is een blijvertje....doet soms wondere dingen! Als je toch met de hand krassen wil verwijderen dan werkt Ultimate compound van Meguiars een stuk beter. Heeft heel wat meer cut .

Toch een mooi resultaat :)^
 
Even reageren op een aantal mensen ;) :

Clay heb ik afgelopen week gekocht en ga t de volgende keer gebruiken. Nu even geen tijd voor gehad aangezien ik t ook nog onder de knie moet krijgen...

@ Paulus de Boskabouter: Nope zeker geen bumperklever o:) , maar de auto is inmiddels wel al 10 jaar oud en is nooit overgespoten. Heb hem nu bijna 3 jaar en misschien was de vorige eigenaar wel een klever :schaam


@ Rene: Afgelopen zomer begonnen met de 3 stappen van Meguiar's en dat werkte aanstekelijk :) Steeds een beetje erbij kopen, en vind het heerlijk om in mn vrije tijd de auto te poetsen. Afgelopen zondag 21 geworden, geen idee of er nog jongere detailers op t forum zitten. :eek:)
Velgen heb ik vorig jaar gekocht, moest nieuwe banden hebben en dat maar gecombineerd met de aanschaf van een setje 17'' sloffen :ja


@ "de rest"
Black Hole en Ultimate compound komen er ook nog, ben nu mn verzameling aant uitbreiden in de zin van voor ieder klusje een flesje... en zodra ik alles n beetje heb, gaan er vervangingsproducten en extra dingen komen zoals BH en UC. :cool:
 
@Cyruzzz: Duw hier maar eens met je pijltje van je muis, staat wat interessants over de BH, zal je wel over de streep heen trekken ;)
 
Goed gedaan Cyruzz en voor 4,5 uur werk een prima resultaat.

Doe (zeker op jouw leeftijd) rustig aan met het uitbreiden van je collectie. Lees goed en bepaal wat je denkt nodig te hebben als aanvulling. Daarna kun je inderdaad artikelen gaan vervangen die op gebruikt zijn.

Kan verder alleen maar beamen dat kleien enorm bij zal dragen aan het uiteindelijke restultaat. Zeker op de kleur van jouw auto, want daarop zie je eigenlijk alles.

Hmmmmm, denk niet dat de volgende reportage (inclusief kleien) lang op zich zal laten wachten....
 
Netjes werk, zeker voor het handje. Ik zou echter twee dingen adviseren aan je:

1. Klei de wagen eens, je zult echt verbaasd zijn wat er nog af komt, en al die viezigheid verminderd je resultaat.
2. Koop een product als Black Hole van Poorboys. Zeker als je zonder machine werkt, zul je een enorme verbetering zien!
 
Heb dus afgelopen week een claykit van Meguiars gekocht (aangezien hij afgeprijs was) maar er geen tijd voor gehad. Ga de volgende keer zeker kleien!

En Black Hole is idd iets wat veel mensen een prima goedje vinden. Staat op mn verlanglijstje :-b
 
Veel mensen raden Cyruzz Black Hole aan....ben het daar natuurlijk volkomen mee eens.

Ik zou Cyruzz echter wel aanraden eerst de Meguiar's Step2 op te maken vooraleer Black Hole aan te schaffen, tenslotte doet Meg's Step2 net hetzelfde als BH.

Anders blijft gegarandeerd de Meg's Step2 ongebruikt op de plank staan en word alleen de BH gebruikt.....ik spreek uit ervaring.:-"