Ik heb een ruimte waar de brug permanent kan blijven liggen. Maar een aanpalende ruimte wordt door iemand anders gebruikt en het zou kunnen dat daar ooit een verhuis gebeurt, in dat geval zou ik de brug toch even willen verplaatsen.
Ik heb nog verder onderzoek gedaan.
Ik las hier boven dat het verschil in prijs voornamelijk ligt aan het aantal cilinders ( dit zijn er meestal 2, 1 per brug element ).
Hier het vergelijk tussen Datona en Toolmania. Twee Nederlandse winkels die het zelfde type brug aanbieden.
Beiden 2 cilinders in totaal, wielset inclus. Beiden op 230v. Beiden 3 ton capaciteit.
Enkel de olie zit niet inclus bij Toolmania, maar dat kan je in pakketvorm kopen = meerprijs van 40 euro.
Ik vroeg even via de chat aan Datona wat hun brug juist verschillend maakte met die van Toolmania, gezien ze identiek dezelfde specs hebben.
Men vertelde mij dat ze jammergenoeg geen ervaring hebben met de bruggen van de concurrentie ..
Men bood mij direct een kortingscode van 20% aan = 1666 euro ex btw inclus olie dus.
In hun plaats zou ik dan toch eerst de sterkte van mijn product aanhalen ipv direct een korting te geven..
Ik vermoed dus dat Datona's brug niet veel zal verschillen qua degelijkheid en dat ze ginder gewoon meer marge nemen, of dat ze de korting ook willen geven zoals toolmania dat doet. Uiteraard niets mis mee, maar ik weet dus nog altijd niet zeker of er een kwaliteitsverschil is.